Jag Är Svett

Läste en gång för något år sedan i en typisk tjejtidning, tror det var Cosmopolitan, att det fulaste uttryck folk (kvinnor från 16-45) använde sig ut av den månaden var "Jag är svett".
Jag är svett... Jag är...svett? Vad fanken är det för uttryck? Och varför hade jag, och har fortfarande, aldrig hört dessa ord ens viskas fram i samma andetag? Vart kommer det ifrån? Vem? Vart? Hur? Tanken på denna besynnerliga notis i tidningen jag läst för så länge sedan slog mig som en blixt från klar himmel där jag sitter och eftersvettas liter efter liter. Okej äckligt. Men åter till ämnet; Trots att jag har varit ute och löpt i över en timma med svett rinnandes nerför pannan, känner jag inte att JAG ÄR SVETT. Jag är, just det, svettig. Men inte svett. Man kan vara Ful. Man kan vara Moderat. Men man kan inte vara Hamburgare bara för att man nyss har ätit en sådan. "Hej, jag är hamburgare". Eller, Klamydia, bara för att man drabbats. "Usch..Jag är ledsen, kan inte ses ikväll. Jag är nämligen Klamydia".
Så ni som praktiskt taget är grunden till det där jag läste i tidningen, om det nu var cosmo, om det tydligen populära uttrycket "Jag är svett"- som jag så bistert nog gått miste om- kan vara vänlig att höra av er till mig.
Mail: [email protected]
Döp meddelandet till "Jag är svett".

 

 

Försöker skriva en bestseller. Eller åtminstone en torftig novell. Går dock inte så bra. Kanske borde duscha?

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha! Sitter här och skrattar för mig själv :P Jag har då aldrig hört det uttrycket heller, det låter ju helt stört :S

2010-09-01 @ 22:44:31
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kom på en grej: för några kvällar sedan så ringde det någon som sökte mamma. Det handlade om sånna där nyckelringar man kan sätta på nyckeln som gör att man kan... eh.. vad är det man kan göra? Men det jag menar är, var det inte en sån snubbe som ringde till dig som du blev typ kär i? Mamma sa iaf efteråt: "det var en jättetrevlig kille som ringde!". Det kanske var samma! Fast jag minns inte vad det du sa handlade om, så jag kanske har blandat ihop jättemycket nu.

2010-09-02 @ 10:27:29
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Felicia

hahaha, vilket uttryck, har aldrig hört tidigare xD



Sv: åh, vad glad jag blir! absolut, det är så himla roligt :D kommer ha keramik till höstlovet, sen blir det trä, och det ska bli jättekul! vill bygga mig en herrbetjänt (heter det så? jag säger så x)!!



haha, visst var det fint :D dock måste jag erkänna att det där med hjärtat kom min fyndige lillebror på! men jag snodde det ganska snabbt! x)

2010-09-02 @ 20:06:09
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0