Framtiden knackar på dörren

Hjälp! Plötsligt känner jag hur lite av en panik strömmar genom mina vener. Samtidigt som trötthet fyller mitt huvud. Det är den där jävla framtiden som åter gör ett försök att träda in i mitt liv. Jag skriker åt den på andra sidan dörren att den ska låta mig vara. Men den tycks inte bry sig om mina bitska ord, utan fortsätter att knacka, nu något hårdare.

 

Knappt har man kommit hem så slänger sig en massa frågor och ansvar över mig. När ska du plugga? Körkort? Vart ska du bo? Du ska väl flytta hemifrån? Vad vill du jobba med? Vad ska du jobba med tills dess? Vad händer härnäst? Vad? När? Hur?
Släng hit en tvångströja för allt detta kommer ta knäcken på mig. Jag kommer explodera som Katy Perrys alla fyverkerier!

 

Jag har fått svar på mitt intressemejl, eller vad man nu kan kalla det, gällande att bli engelskalärare i Kina. Gjorde ett engelskatest och därefter skulle man skicka ett mejl till denna organisation. I dagar har jag väntat spänt på ett svar, och så idag kom det. Från en viss Petter som meddelade att mitt test såg bra ut, samt bifogade tre filer med information om vad arbetet innebär, villkor och så vidare. Och en anmälningsblankett förstås.

 

Det börjar med att jag bubblar av glädje. Men efter ett tag inser jag helt plötsligt innebörden med detta. Och det är då paniken och tröttheten kommer in i bilden. Jag vet inte om jag kommer ha råd att åka dit, visserligen får man betalt, men då pratar vi max 4000 sek i månaden. Och så vill jag ju efteråt i sådana fall åka till norra thailand, vietnamn, kambodja och laos efteråt. Och så har jag ju knappt varit här i Sverige och så ska jag bara åka iväg igen. Och så vill jag ju eventuellt åka till Oslo också. Och tänk så gammal jag kommer vara när jag slutligen börjar plugga.
Usch. Jag börjar må illa.
Sedan så förstår jag inte vad denne Petter menar med detta krav:
1. Minst 80 poängs högskoleutbildning (Helst en examen)
Hjälp mig ni bildade människor? Menas det att jag måste ha pluggat på uni? Men de säger ju på sin hemsida och i informationen att man inte behöver utbildning?

 

 

Nåväl, för att lugna mig bjuder jag på några bilder från Boracay i Filippinerna.

 

 


Kommentarer
Postat av: AnaF

Det betyder nog att du inte behöver ha en lärarutbildning, men att du måste ha studerat 80 poäng på uni. :/

2011-07-21 @ 19:52:25
URL: http://omduundrar.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, eller på en folkhögskola.

2011-07-21 @ 20:34:44
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Anna

Och 80 hp är 1,5 år vanligtvis. 30 hp/termin.

2011-07-21 @ 20:35:20
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0