Lat, slapp, lättjefull och allt däremellan som har med soffor att göra

Längtar oförskämt mycket tills klockan slagit åtta och jag får krypa upp i soffan, kanske smaska på en såndär fulländad gul banan som har perfekt tuggmotsånd- varken bäbismosigt eller omogen, och avnjuta ännu ett myspluttigt, romantisk och måbra-feeling avsnitt av Bonde söker fru. Serious, det är det enda jag ser på dumburken. Det och Idol och Vem Vet Mest- men då har jag verkligen inget bättre för mig.

 

För övrigt är jag djupt besviken på att jag jobbat så lite. Herregud vilken dålig lön! Ändå tycker jag inte att jag gör annat än att jobba! Eller hur? Mitt arbete känns ju som mitt Top-topic här på bloggen. Det och matvanor. Och ändå! Jag förstår inte. Vad gör jag för fel? För att inte tala om hur jäkla djävulens mycket jag måste jobbat förra året då jag tjänade dubbla av min nuvarande lön. Det får mig att känna än mer befängd.

 

Jag är lat. Det måste vara det! Jag vill hellre se BSF (Bonde söker fru) än att Jobba. Tänk nu hade jag säkert kunnat tjäna pengar någonstans (Ok, har jobbat idag, men ÄNDÅ!).
Fler Bevis:

 


A) Jag har som sagt fått ett fruktansvärt lönebesked som får mig att må dåligt
B) Jag har slutat springa varje dag, vecka, varannan vecka, överhuvudtaget (Nöjer mig med gym och cykling till jobbet på 5 km dit. 5 km hit. LAAAT!)
C) Jag skriver aldrig djupa välformulerande inlägg längre, eftersom min hjärna inte klarar av sådant.
D) Jag har två räkningar kvar att betala. Jag som brukar betala dem redan första dagen jag får dem.
F) Funderar på att gifta mig med en Städare- så HAN kan städa hela mitt HUUUUS!!!!!!!!!!! Nä där LÖÖG jag (som man säger på bondska).

 

Gsus! Nu börjar det om fem min, måste hitta den där bananen! Ciao.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0