I brevlådan låg det guld och vi äter vegetariskt

God eftermiddag!
Här sitter man och längtar efter middag (höhö)! Känner mig lite sådär som de arbetsamma männen på femtiotalet måste ha känt när de klev in genom tröskeln till villan och kysst sin fru på kinden- den djuriska längtan efter mat! Sådär att man har lust att strunta i alla former av bordskick och bara pula in köttbullarna i munnen, gröpa ur potatismoset med nävarna, och avslutningsvis slicka såsen från tallriken...Fast så kan man ju inte göra.

 

Mamma kokar linser, och fy bubblan vad gott det är! Ja, jag förstår att ni blir förvånade. Sitter och gapar av häpnad. Jag och min familjs matvanor har jag kanske skildrat något barbariskt tidigare. Som att min pappa bett mig hugga en gris osv. Men nu blir det vegetariskt för hela slanten. Kaninmat och allt vad ni nu vill kalla det. (Dock ska jag inte förstöra er bild av oss som Familjen Hedenhös. Farfar kom nämligen precis inbärandes med två stora baljor griskött som vi ska packa ner i fryspåsar...Fast just det jobbet överlåter jag till mor min. OBS KÄNSLIGT-> Gillar inte riktigt när man ser de där små pälshåren på det tjocka bleka fläsk-skinnet....)

 

Åh, roligaste: Fick post idag! Riktigt kuttrade när jag såg paketet adresserat i mitt namn där på botten av brevlådan. Veckans första traderavinst av fyra! Älskar frimärken, tejp och bläck mest av allt.

 

how do you make gifs

 

 

En riktig fyndögonskugga från Clarins i präktig guldfärg. Känner mig lite som en egyptisk, eh..drottning? när jag målar på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0