Paketet innehållande boken skriven av min Jedi Master och Idealkrönikör kom idag. O en sådan lycka!

Tjenixen, annars gör du?
Själv halvligger jag sådär charmigt och egentligen inte alls särskilt bekvämt i sängen i äkta dubbelhakeställning. Funderar på att ta mig en tupplur eftersom jag är obeskrivligt trött, men med tanke på att klockan passerat sex vore det lika ödesdiger som att måla alla naglar på både fötter som händer, och sedan krångla på sig ett par tajta nylonstrumpbyxor. Jag menar, somnar jag nu får nattsömnen lida. Så bättre att härda. Får väl springa naken runt huset i ren desperation för att hålla mig vaken.

 

Bortsett från min dåsighet känner jag ett stygn av stress. Fick nämligen ett efterlängtat paket hem i brevlådan från adlibris.com.

 

 

 

Min förebild och absoluta idol Alex Schulman har ju nämligen kommit ut med en ny bok. Och eftersom jag föll pladask för Skynda att Älska var jag inte sen med att införskaffa denna bok. Betalade endast 42 riksdaler och ser nu oerhört mycket fram emot tills dess att jag får sluka bokens alla trollbinande ord.
Dock kan det dröja. Och det är där stressen kommer in i bilden!

 

Har nämligen redan fyra andra böcker att läsa klart innan jag ska få njuta av lite springning uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Och jag läser alltid böcker i den ordningen jag plockat fram dem från bokhyllan. Därför ligger nu Alex ganska risigt till. Måste först och främst läsa ut Marian Keyes Är det någon där? som jag började med för ca. 50.000 år sedan och som jag egentligen inte har många sidor kvar av. Efter den kommer Postcard killers av Liza Marklund och James Patterson som inte alls imponerar mig skrivmässigt. Sedan gjorde jag misstaget att besöka stadsbiblioteket i söndags och kom hem kånkandes på Torgny Lindgrens Norrlands Akvavit samt min älskade Jane Austens klassiker Stolthet och fördom- som jag tidigare endast läst på engelska och i zombieversion.

 

Ack vilken stressig bokhöst/vinter - whatever you want to call it med tanke på att det normalt brukar vara snö på marken denna tid på året- det kommer att bli.

 

(Hmm..hörde på radion att ordet ATT håller på att dö ut i talspråket! Kan det verkligen stämma?! LÅT OSS RÄDDA ATT:ET INNAN DET FÖRSVINNER NER I FÖRDÄRVET TILLSAMMANS MED DINOSAURIERNA OCH NEANDERTALARNA)

 


ps. vet att han ser ut som en töntig gubbe på omslaget. Men kan ändå inte låta bli att känna en stark attraktion till denne man. Ungefär som med Tomas Ledin som efter Så mycket bättre får mig att svettas av åtrå! ds.

Kommentarer
Postat av: karla

Vad menas med Stolthet och fördom i zombieversion?



Jag tycker Alex är het!

2011-10-31 @ 20:12:21
URL: http://hushprettybabe.blogspot.com/
Postat av: Malin

Åh, älskar älskar älskar Stolthet och fördom! Så himla bra.



Svar: Fil är dundergott!

2011-11-01 @ 19:52:14
URL: http://cielrose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0