...Och Det Här Är En Ful Person

Jag kliver på bussen, hälsar på chauffören, klickar med busskortet på den gröna stora knappen, går in i bussen, upptäcker att det inte finns lediga "två platser", jag väljer att sitta bredvid en kortväxt kvinna som sitter mittemot den mittersta utgången, vi åker ett tag, jag lyssnar på Rage Against the Machine på Mp3n, bussen stannar, kvinnan på sätet på andra sidan av mittgången kliver av, jag tittar på de tomma sätena.
Då är frågan.. VAD GÖR MAN I DEN HÄR SITUATIONEN?
Ska jag ta min väska och flytta över dit, för att på så sätt få det lite skönare och kan titta ut genom fönstret?
Eller sitta kvar på min plats som egentligen inte är så farlig, förutom att jag får ha väskan i mitt knä och INTE kunna titta ut genom fönstret?
Om jag flyttar över så tror ju kvinnan (och alla andra i bussen som ser mig byta plats) att jag inte vill sitta bredvid henne, att jag tycker illa om henne och HATAR att sitta bredvid andra personer och att jag har ett speciellt behov av att sitta ensam.
Men om jag inte flyttar så kanske kvinnan blir irriterad, det kanske är hon som vill sitta själv och tycker att jag stör bredvid henne, så när jag inte flyttar ger hon mig dödsblickar och suckar högt.  (vilket hon eller andra inte brukar göra, men ändå!).
Jag satt kvar denna gång, men nästa gång då! Vad ska jag ta mig till..
buhu. Dessa I-lands problem är verkligen jobbiga.



Yo och Frill, också kallade Johanna och Sebastian

Låt deras mysiga kyss sprida glädje och kärlek till oss alla. Amen

Kommentarer
Postat av: yo

naaw :] nu har jag stulit den här bilden! fast du får gärna skicka originalet till mig också höhö :D



ps. hur kan du skriva så roliga inlägg? jag ska försöka bli mer som dig!

2009-05-28 @ 09:45:05
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0