Nu Springer Åskan

Så därja! Då var det klart, jobb i september= lön i oktober. Planerar helt klart på att åka utomlands. Antingen drar jag en typisk turistresa till något varmt ställe där man kan chilla vid poolen och få salt i håret, eller så drar jag på shoppingresa till någon storstad där jag får spatsera runt i höstjacka och lukta på avgaser.
Har lite svårt att bestämma mig, men ska i och för sig först köpa de där skorna på DNA som jag blivit förälskade i för en lång tid tillbaka. Jag är egentligen ingen sko-människa men jag antar att alla har sina stunder.
Nu när jag tänker efter är det en hel del som måste inhandla- vilket jag helst inte vill tänka på. Ett av livets alla mysterium är Varför man blir snålare ju mer pengar man har? - En fråga jag ställer mig själv varje gång jag känner den svidande känslan när jag använder mitt kontokort.
Behöver i alla fall inte köpa någon förtidshöstjacka (och med det menar jag perioden sep-okt) eftersom min blommiga verkligen ligger i. Fick höra idag av en oerhört trevlig tant som jag satt bredvid på bussen idag att den var riktigt söt, så söt att hon själv skulle vilja ha på sig den.
Har nog aldrig fått en så fin komplimang av en främling.
Tyckte hon var ritkigt mysig och vi pladdrade på mest hela resan om dittan och dattan. Önskar jag var lite mer spontan och trevlig, att bara kunna börja prata med personen bredvid mig på bussen eller bara, till att börja med, säga hej till personer jag träffat en gång , och ändå haft trevligt med. Jag är nämligen så feg så att jag faktsikt inte gör det. Ska försöka gå mer i denna busstants fotspår. (Jag nickade oerhört entusiastiskt när hon berättade att männen inte blir mogna förrän de fyllt 30. Så mycket sanning i så få ord!)
Bli mer spontantrevlig.- skriver ner det på min lista.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0