Jag Avslöjar En Av Alla Mina Hemligheter

Nu ska jag avslöja något. Och när jag väl har avslöjat det så  m å s t e  jag fullfölja det. Ingen återvändo. Jag står i en mörk tunnel med två ljuskällor, en från tåget som i vild hastighet (dock 675km bort, så att jag hinner ut) tuffar mot mig, och det andra är från utgången där solens strålar tränger sig in och leder mig rätt.
Nu kanske jag låter aningen dramatisk, kommer inte bli påkörd av något tåg, men har man sagt att man ska göra något- går det inte att dra sig ur. Och det är bra. För det här är något jag verkligen vill göra.
Okej, är ni beredda?
Jag ska...köpa en blind enögd zebra med träben!
Hehe. Nä dåligt skämt.
Here it comes:
Jag ska...ut och resa. Helt själv. Solo. Ensam. Allena. Solitär.
Först var det tänkt att min syster skulle göra mig sällskap. Vi skulle börja i  Israel, därefter Indien, Australien, Filippinerna och slutligen Japan.
Nu ensam är rutten ändrad när det endast blir jag och mig själv. Istället reser jag till Thailand, (Malaysia,) Indonesien, Australien, (Tasmanien,) och Nya Zeeland.
Och det kommer bli grymt, och tufft.  Men I can do it.
Så detta är anledningen till att jag jobbar tills fötterna blöder och fingrarna bränns. För ska jag komma iväg där i Januari behövs säkerligen sjuttiotusen svenska riksdaler.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Wow vad häftigt! Och modigt! Det blir säkert superbt!



Nu har jag lagt upp ett klipp där jag sjunger, i din ära ;)

2010-07-19 @ 00:07:07
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Madde

fasiken vad modigt att åka ensam :)

2010-07-19 @ 10:23:58
Postat av: felicia

Men fy vad kul! Det kommer säkert bli jättebra!

2010-07-19 @ 19:19:42
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Felicia

fy faaan va häftigt!!!! wow vad du är modig! :O åh, så avundsjuk jag blir också, att resa sådär långt och länge drömmer jag om, men ensam skulle jag nog tyvärr aldrig våga. du är grym tjejen, hoppas verkligen du får ihop slantarna! :D

2010-07-19 @ 19:26:51
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Peter

fan vad häftigt för att säga vad alla redan har sagt... har alltid drömt att det vore underbart att resa runt, typ luffa.., eller nåt. Längtar tills det är min tur - ska göra nåt sånt nu tills våren. Ska hitta lite mer jobb först...

2010-07-20 @ 10:43:08
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Nina

ensam?? det känns som att jag missat ganska mycket i ditt liv!

2010-08-05 @ 20:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0