Åttiofem Timmars Arbete Avklarade. Nu Fattas Bara Tjugofem + Fem

Har just nu min rast på fyra timmar. Den delade turen har blivit en sedvänja under helgerna. En tur som tidigare fick mig att känna mig oerhört trött, men som nu känns säker och behaglig. Jag ser den inte längre som påfrestande och hemsk, utan mer som en arbetsdag där jag får mycket vila för mycket jobb. Det är skönt att cykla hem, ta av de blöta kläderna från det disiga regnet, sätta sig vid köksbordet och lösa korsord, lägga sig i soffan och läsa, sätta sig vid datorn och skriva ett (kanske inte alltför entusiastiskt) blogginlägg, kika på Mad Men (som jag tagit initiativet att börja följa), med mera. Visserligen gör jag sällan de saker jag har  bestämt mig att göra. Som "under mina fyra timmar MÅSTE jag städa rummet". Tanken känns ju helt orimlig i nuläget. Jag ska ju trots allt jobba fem timmar till och förtjänar att lata mig en smula. Sådant kan jag göra på min lediga dag. Som slutligen, efter trettondagars konstant arbete, sker på onsdag.
Men shhhh! Det är inte riktigt, eh, "acceptabelt" att jobba så mycket. Så jag hoppas detta stannar mellan dig och mig.

 

Nu är det enkelt att lägga ihop två och två för att lista ut vad jag ska göra ikväll! Ja. Precis! Ha så kul ikväll allihopa!

 

Passar nu på att läsa i min nya Bibel. Lonley Planet's reseguide Southeast Asia on a Shoestring. En för övrigt ganska dyr bok i bokhandeln men som jag klickade mig till på ebay för cirka hundraåttio svenska kronor, med frakt alltså och i nyskick. Lonley Planet är ju erkända som det bästa bokförlaget för backpackers, så att införskaffa denna bok var en självklarhet.
Är faktiskt lite av en naturbegåvning då det gäller Thai. Mitt uttal är ju nästan lite väl perfekt för att vara nybörjare. Om jag får säga det själv så att säga...

Kommentarer
Postat av: Annieboy

Måste du städa på din lediga dag? Tänkte att vi kanske kunde ses då.. Eller någon kommande ledig dag du har! Du kanske skulle kunna komma och luncha på Univ, för då kan jag peka ut alla hot hotties. Det vill säga, typ alla. Okej, inte alla. Men det känns så efter tre år på Midgård..

2010-10-30 @ 15:39:29
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: felicia

Jag avundas dig att du har jobb och ska resa så långt! Du kommer få det så bra, är jag övertygad om.

2010-10-31 @ 11:27:14
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0