En Pensionär I En (Snart) Vältränad Nittonårings Kropp

Första löprundan för veckan är nu avklarad! Känner att min kondition snart är i sitt esse. För att inte tala om min hälsa. Jag känner mig lite som en blandning mellan stadium- och- axa reklamer. Svettiga men ändå så naturligt sunda. Från att obarmhärtigt vräkt i min tre paket bregott om veckan, äter jag nu främst gröt till frukost. Kornmjölsgröt är nästan på samma nivå som mina älskade chips. Ett måste till en intensiv dag. Och så lite lingsonsylt, fast helst äppelmos, på toppen. Åh, Jag längtar till morgondagens frukost!
Visst. Denna gröt må ha oerhörd pensionär/senil- varning. Många har säkert hört flertal historier från vithåriga tanter till åren kommen, om hur deras mor kokade kornmjölsgröten varje söndagskväll till dem och deras sju syskon på vedspisen medan fadern deras sov på kökssoffan. Om inte så är det bara att fråga.
Hur simpelt som helst att göra till sig själv. Köp lite mjöl. Sätt på vattenkokaren. Tag fram en kastrull och börja vispa. Sen är den din.
Nej nu kallar duschen. Fem minuter och sen så försvinner det rödpluffsiga ansiktet på nolltid.

 

Ja jag är en såndär typ som gillar tjock, tjock gröt.

Kommentarer
Postat av: MYMiC

Haha åh, tack så mycket! Självklart var dom goda då min pappas sambo är bagerskan ;)



Haha visst. Jag går ju i skolan nu, men jag har bara 3 lektioner (typ 1 lektion per dag :)) Så det är ganska chill ;)



VISST! alltså åååååk, jag vill tillbaka så sjuuukt mycket!! och vara där i minst 2 veckor : D



HAH hmm... jaa jag såg en del faktiskt :) Det är på tunnelbanan man ska spana och flirta, så du vet ;) haha! Såg asmånga sötisar i chinatown också haha XD

2010-09-29 @ 21:23:05
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, kornmjölsgröt var jättelängesen jag åt. Men gott vill jag minsann minnas att det var!



Haha, japp, jag är rätt hurtig. Och du med! :) Ingen badmössa dock, har du någon till övers? :P

2010-09-29 @ 23:01:24
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0