Pannkakor till middag. Ledighet till frukost

Ah, äntligen några dagars ledighet! ...Eller ja på sätt och vis. Jag jobbar på torsdag, men det är så kort tid att det nästan inte gills.
Oj oj, vad ska jag göra? Ni förstår, för mig känns detta som att lyssna på Calle Schewens vals då snön töat bort och fåglarna kvittrar i de nygröna björkarna. Eufori. Jag riktigt myser med tanken att jag får sova hur länge jag vill imorgon. Jag kan slöa i hängmattan hela dagen med Hypnotisören som sällskap- alltså boken, inte någon skum man med utstickande ögon och guldklocka. Eller så kan jag flanera runt på stan. Äta en mjukglass. Sippa på något gott att dricka. Jag kan boka en tripp till Irland!  ...eller ja det kanske vore lite väl med tanke på att mitt bankkonto dammar.

 

Har precis avnjutit pannkakor med eftermiddagssolen i ryggen. Citron och socker slår grädde och hallonsylt med bravur- hur sött och surt liksom perfekt omfamnar varandra i ljuvlig harmoni och tillsammans skapar de den absolut bästa fyllningen till nygräddade pannkakor. Blev introducerad till detta delikata sätt att äta pannkakor i Byron Bay. Visserligen blev det en del tjafs gällande namnet på dessa platta favoriter- jag och Emilia var svenskarna som envisades med att de hette Pancakes, medan resten himlade med ögonen och kontrade med att det korrekta namnet var Crêpes. Möjligt att de hade rätt, men här i sverige är pannkakor pannkakor och varken PLÄTTAR -som några envetnas om fast plättar är de  s m å  runda ena, eller Crêpes- som har matig fyllning som tex. champinjonssås.
Bara så vi får det klart för oss...

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Pannkakor är det rätta namnet, definitivt! Måste prova citron och socker då, låter ju himla gott!



Ja, det var verkligen jättefint den kvällen :)

2011-08-02 @ 22:20:00
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh så gott med pannkakor!!



Ja loppis är det bästa :). Flaskorna fick jag båda för 30 och skåpet för en tjuga så det var inget råd direkt :)

2011-08-02 @ 23:02:28
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/
Postat av: Felicia

åååh citronpannkakor lät ju underbart!! måste till att provas nästa gång! smarrigt!

men du, fräckt med engelskalärare!! :O wow! :D

2011-08-03 @ 10:57:28
URL: http://feliciadavidsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0