Impopulära Eric, Fjant, Saade

Och över till något helt annat...
Eric Saade är sämst. Pinsam. Och allt utom populär i mina ögon, samt öron.

 

Här nedan, i detta blogginlägg, kommer jag slänga ut det ena ogillandet efter det andra. Jag kommer håna honom. Fördöma. Jag kommer försmädligt uttycka mina åsikter om hans (så kallade) artisteri. Och kalla Måns lögnare som just titulerade dagens allsång för "den bästa hittils". Alla ni Eric Saade fans (det vill säga alla ni flickor mellan fyra och sjutton år med några lager för mycket mascara) kan sluta läsa här, så slipper vi hålla på och tjafsa om vem som har rätt.
På min blogg finns bara en person som har rätt; och det är jag. JAG! ( I alla fall när det gäller sådana som Eric Saade)

 

Jag försöker njuta av dagens allsång. Det gröna Stockholm och smäktande bekanta melodier. Kändisar i vardagskläder som med solbrända ansikten försöker se så normala ut som möjligt framför svts kameror. Mammor med tjuriga barn i famnen. Generat skrattande farbröder. Hoppande tonårstjejer. Och den absolut förtjusande Måns, aka Smöret från Lund, Zelmerlöw.

 

Och jag njuter. Det gör jag. Jag sjunker ner i soffan och sjunger med. Jag växlar bland tonlägen tills jag hittar den som passar mig. En kanske något osmickrande stämma, men den enda som låter någorlunda bra till musiken från skansen.
Men så dyker han upp på scenen. POFF!
Egentligen har jag ju fått en förvarning. Småtjejernas nasala tjut avslöjar vad som komma skall. Stämningen eggas upp, och där står han sedan. I förd tjugo kilo kläder och gröna solglasögon med spegelglas.

 

Det första jag tänker är: Vem fan har stylat killen? Han ser ut som en skyltdocka på JCs höstrea. I desperation försöker de lasta på allting som de tror är "snyggt". En tshirt här, Och så en skjorta på det. Och en jacka. Och så ett par handskar, eller nej, hittade bara en... Fetstora byxor. Fetstora sneakers. Och så en hatt på det. För hatt är så himla coolt, och rätt, just nu. Och någonstans där under skymtar man flickidolen Eric Saade på 20, snart 21 år. En enda stor klädboll som skriker katastrof och "Hej jag försöker vara häftig".

 

Det andra jag tänker är: Ska det här kallas musik? Killen kan inte sjunga, och det han försöker sjunga låter helt meningslöst. Jag vet, komersiell musik är inte menad att bära på tunga budskap och djupa innebörder- syftet med sådan musik är att SÄLJA. Men Erics låtar är så fruktansvärt tomma och värdelösa att Justin Bieber skulle kunna bli belönad med Nobelpriset.
Och där står han på scenen och förstör hela programmet. För inte kan han sjunga en allsång heller, nej, han måste prata med alla de där småtjejerna, och ta emot vattenflaskor och allsångshäften och ja gud vet vad. Åh så puttenuttigt, massa flickor i pippilotter som kommer och ber om kramar. MEN EN RÄCKER! Vi FATTAR! Du måste underhålla din lilla skara till publik Eric, men vi är i direktsänding så spara ditt lovetalkttomaahfaaans- till din hemsida. Jag vill se, och framför allt  l y s s n a , till allsång, och inte se dig tafatt dansa din B-dans och klappa barn på huvudet.

 

Sen är han inte ens så söt som många tror. Och saknar helt charmig skånska. Och HAHA så är han förlovad, FÖRLOVAD, med 13 going on 30 Molly Sandén- tjejen som ser ut som om hon skulle kunna vara min mamma.
Tack. Det var allt från mig. Nu ska jag vara surfitta en stund till och sen gå ut och springa.

 

"Hej jag heter Eric Saade och är en fjantig flickidol. Jag har ingen som helst framtid då dagens fyraåringar fyllt arton. Och så försöker jag bli sveriges motsvarighet på Michael Jackson, min ENDA handske är mitt starkaste kort"

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha :D Jag håller med dig, han är sjukt dålig och pinsam!

2011-07-26 @ 22:53:30
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Yo

Sofia, du har så rätt! Förstår min djupa besvikelse när min röda "Michael Jackson"-skinnjacka liknades med jackan som Eric Saade hade i Melodifestivalen? Jag dog typ inombords. Men vem var det som såg likheten? Jo, en liten kille på fem år. Jag försöker låta detta faktum trösta mig.

2011-07-27 @ 00:05:43
URL: http://midnightspecial.blogg.se/
Postat av: Karla

haha :) jag hatar inte Eric, men jag har med tänkt "vad fan har han på sig?"

2011-07-28 @ 19:41:04
URL: http://hushprettybabe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0