A sunny Stockholm is calling

 

Vilket förvånansvärt varmt och helt utsökt väder det är här i Stockholm! På snäppet till Majväder. Som om vi hoppat över den plågsamma vintern och istället nu börjar om i April. Som om någon hamnat på chansrutan i Monopol och nu får gå direkt till gå- för att då inkassera fyratusen kronor. Här käkar folk mjukglass, steker i solen på uteserveringen med Ray Ban brillorna på näsan och lämnar halsdukarna hemma på hatthyllan. Helt ljuvligt efter att man haft regn dag ut och dag in nästan var dag "där uppe" i Umeå, Norrland, typ Nordpolen (ironi).

 

 

Jag har hängt med mina systrar på stan och min underbart söta systerson, Frank. Vi har käkat falafel för fyrtiokronor. Köpt Lypsyl och svalkat oss med islatte. Båda två brast ut i ett gapskratt när jag fick smaka Jessicas soyalatte.

 

- Här smaka. Den är utan sån där sirap och grejs.


Jag lämnar min Vaniljlatte åt sidan och suger i mig hennes härligt kalla vätska. Efter någon sekunds eftertanke säger jag förvånat:

 

- Mehh...He smakar ju Kaffe! (Läses med bred norrländska så kaffe liksom blir Khaaaffhhee)


 

Nåväl. Nu ska jag hjälpa Katta att packa, sen blir det Tacos och sedan avslutar vi kvällen med BIO. Inte för att vi bestämt vilken film det blir. Men trot eller ej, men vi har inte ens nämnt Jägarna 2.

 

 

 

 

how to make gif

 

 

Nu hörs vi inte på ett tag! Så önskar er en god helg i Svea rike. Pussen och kramen.




Kommentarer
Postat av: Julia Swalander - Fotograf

Bra & intressant blogg :-)

Skulle du vilja hjälpa mig i en tävling genom att rösta på mig här:

http://nelly.com/se/libresse/b3182e03-349e-4587-b064-776ba1d53209



Om du är med i någon tävling el. liknande kan jag hjälpa dig som tack för hjälpen, om du inte vill rösta så ber jag om ursäkt :-)

Ha en fortsatt bra dag! /Julia Swalander

2011-09-29 @ 16:45:59
URL: http://juliasw.se
Postat av: Anna

Det har ändå varit typ 17 grader här idag, OCH sol! Umeå kan ibland...

Hallå, har du fått tillbaka dina Ray Bans, eller var det några andra?

2011-09-30 @ 18:18:55
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0