Bilder från ett bröllop

 

Som ni kanske läste innan mitt idol-hyllnings-inlägg, var jag på bröllop i helgen. En av mina kusiner gifte sig i Enskede och hela 200 personer var bjudna. Alla var himmelens fina, inte minst brudparet. Här poserar jag och mina syskon. Ja tänk så olika vi alla är.
fyra.
Gabriel & Jessica
Bruden.

Det slängdes ris- vilket jag inte var alltför glad över. Eftersom jag, liksom många andra, hört att fåglar äter upp dessa riskorn intet ont vetande, och får sedan sina stackars magar uppblåsta! Vet inte om det är sant i och för sig...måste googla.
Casual.
Gabriel & Katta
Här pågick festen in på småtimmarna. En mycket, mycket, flashig lokal. Efter all mat var dansgolvet ständigt fullsmockat. Inga armhålor var torra. Lite skumt att dansa till Danza Kudoru med sina mostrar och 40+ kusiner, men men, min chilenska släkt är lite galen. Det är därför jag gillar den.
Det här var mina bordsgrannar. Jag och min bror hamnade i parbordet där mina sysslingar och kusin (sysslingar=kusinbarn?) och deras respektive satt. Vi hade mycket trevligt och var kanske bordet där maten slukades som mest. På morgonen vaknade jag med ett ryck av att tanken "Hur mycket pengar gjorde jag av med igår?!" slog mig. Men åh vilken lättnad när jag insåg att jag inte spenderat ett enda öre.

 

Nej, nu ska jag se fotboll och idol. Godkväll!


Kommentarer
Postat av: Peter

Kan bara inflika att det med att slänga ris är mycket riktigt. Man kan istället slänga solrosfrön eller något liknande.

2011-09-07 @ 08:33:50
URL: http://www.brollopsmagasinet.se
Postat av: Malin

Fina bilder! Men du och brorsan är ju lika!



Ja, himla synd med skorna, tycker de är skitsnygga! Men det är ju en fördel om de är sköna att gå i också..

2011-09-10 @ 21:52:37
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0