Gottare Än Krämen

Nu ska jag gå och lägga mig, trots att jag nyss vaknat. Har bara klivit upp en snabbis för att käka en bit tårta som jag gått miste om, samt lite jordnötter. Vår älskade hund Hiro fyller nämligen två år idag! ....och sedan har vi haft en del spanskatalnde människor här-vilket har betytt god mat (choripan)och en massa babbel samt mera babbel.
Fast jag, som var helt (och fortfarande är) slut gick och vilade efter att ha ätit. Mamma skämtade till alla att jag var bakis. Jag tyckte inte det var kul, men alla fick sig ett gott skratt och jag tvingades "skratta" med dem.
Jag är inte bakis. Faktiskt inte. Men jag är oerhört trött. Det blev en sen kväll igår.
Vi fick slutligen skjuts hem från stan där vid tre på morgonen. Yeeeey...jag började jobba halv åtta. Klev upp halv sju, så jag fick sova tre timmar och jobba åtta. Så ni kanske förstår att jag är tröttare än trötter. (Sen var jag ju inte helt nykter igår helle mern..)
Blev i alla fall en lyckad kväll med grabbarna! (höhö). Fast jag uttryckte mig "Men jag har ju haft roligare" efter att Ponta frågat mig om mitt omdöme.
Jag gjorde inte av en enda krona förutom inträde på Droskan. 100 kronor för mindre än en och en halvtimmes visit. Ja, det blev inge mer eftersom vi stannade på förfesten lite väl länge. Sen är jag ju snyltarnas snyltare- men se där, det funkar!
Blev väldigt förvånad när jag upptäckte att jag kände igen en av snubbarna där, nämligen min "rex polare" Mattias. Dock mindes han inte vad jag hette, men efter att jag presenterat mig ännu en gång glömde han det inte på hela kvällen och jag fick mata honom med popcorn samt plocka ur dem ur hans glas. Vet inte varför jag lät mig förnedras på det sättet, jag är för ädel.
Sen vill jag verkligen vara 21 år. För medan de flesta där drog på TC och Allstar och alla andra "place to be" så blev det bara Sommardroskan för mig. Det var skamligt, tyckte både jag och alla andra. Men vi blev ändå ett litet gäng (bara två artonåringar av fem stycken) som blev bjudna på taxi av en alldeles för full Martin som tog oss mot det inte alltför tokiga Droskan. -Dock skulle jag önskat lite bättre musik på dansgolvet, men det är väl sånt man får räkna med när det är 91:or man snackar om.
Well, nu måste jag verkligen få i mig lite mer sömn. Jobbar delad tur imorgon..Hipp Hipp Hurray
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0