Jävla Ynglingar och Kärringar

Äntligen strålar solen över Spölands vackra landskap (och resten av vännäskommun antar jag). Jag är helt fanatisk när det gäller sol, eller snarare min (oexistrande) bränna som helt försvunnit nu under alla dessa dagar, veckor av regn. Det är så att jag skäms när jag träffar folk, på något besynnerligt sätt verkar alla vara brunare än mig. Jag har gått från exotisk till albino, det är inte vackert.
Så Drama Queen som jag är tar jag vara på den lilla sol vi har, och tvingade Nina och Josefin som var på besök hos mig, att vara ute- trots att nina törstade efter chokladbollar som jag erbjöd oss att baka.
När mina trogna vänner rest sin kos så stannade jag även ute, gick på en skogspromenad med min Hiro (som jag knytit in i ännu en låt,  "What Hiro did to you was hurtful") och därefter satte jag mig i en stol, riktad rakt mot solen, och läste min bok- Män som hatar kvinnor.
Visserligen vet jag inte hur brun man blir av solen efter klockan sex, men på någotvis såg jag aningen brunare ut i ansiktet när jag kollade mig i spegeln. Men det var antagligen bara önsketänkande...
Är väldigt sugen på att läsa sjunde Harry Potter boken nu när jag läser ut Stieg Larsson boken, nog för att jag inte läst den på svenska- men även för att mina HP kunskaper börjat blekna.
Märkte det idag då Gabbumonen ville veta både det ena och det andra från böckerna, men jag var tvingad att fundera ett bra tag och var hyfsat osäker när det gällde mina klena svar....Skamligt
Visste dock helt säkert att han heter DRACO och inte DRÄJKO- som min far trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0