När Bloggen Hamnar I Skuggan

Här sitter jag utslagen i soffan. Benen värker. Huvudet likaså. Att ha öppna ögonlock är blott det en oerhörd ansträngning. Fingrarna är nariga med svart olja insmort mellan nagelbanden. Huden torr. Mitt hår är tjorvigt, tovigt och smutsigt, har förmodligen inte duschat sen i torsdags. Ansiktet är osminkat och här och var finns några prydligt röda finnar. Jag är blek. Klädd i mjukisbyxor och en blå (ändå rätt så fin) sammetstshirt som jag hittat i mammas kartong med "bortslängda kläder" inne i vår gemensama garderob. En sån där gardeob som är ett litet rum, med dörr och allt. Glömde ta på mig deodorant idag, vilket passar min otvättade kropp. Min kropp som skriker efter en spa-resa där massage, jacuzzi och ansiktsbehandling ingår i priset. Eller en fin charter till någon typisk turistort där kyparna skrattandes svarar på svenska och solen vackert går ner i det orange havet.
Är så oerhört less på det h ä r. Jag vill bort. Jag vill ta mitt pick och pack och totalt strunta i skolan. Strunta i jobbet. Strunta i allt som hör till ansvar, arbete och förnuft. Och glömma allt. Fixa en bränna, några fräknar, en utvilad kropp och några vackra minnen, för att sedan återvända till studenten.
Då kanske jag klarar det. Men just nu. Nej, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Har så mycket att göra men så lite tid. Vad har Gud egentligen tänkt med allt det här?

 

Var med om något konstigt idag. Hade under natten drömt om min ungdoms kärlek. Om killen jag var som betuttad i då jag gick i sexan. Han som gick i nian och såg ut som en filmstjärna, eller i alla fall...var väldigt snygg. Tyckte det var konstigt att jag drömde om honom, med tanke på att min lilla förälskelse till denne man upphörde då han slutade skolan. Vilket då var för sex år sedan. För att inte tala om att jag inte sett honom på år och dar.

 

Men så när farfar svänger in på statoil efter att ha hämtat upp mig på jobbet, och jag sitter där utmattad i passagerarsätet, går just den killen ut ur macken. Och där står han med sin muskulösa kropp och samma fula tubsockar, mitt framför mig. I handen har han en dvdfilm han troligtvist hyrt, och jag gapar. Solen skiner varmt och han slänger på sig solglajerna. Han kanske inte är lika snygg, men han har definitivt något. Precis som i min dröm. Är detta ett tecken på något vis?


Kommentarer
Postat av: Vera

blir väl la bra att flytta då?

ps vill veta vem killen var!!!!!

2010-04-11 @ 18:34:18
Postat av: Sofia

Men superb! blir great! typ, efter skolan? när slutar du på torsdagar?



hehhe..du vet vem det är. Tänk ett bekymrat ansikte, biffig, tubsockar och mjukisar.

2010-04-11 @ 19:47:00
URL: http://sofiakiller.blogg.se/
Postat av: Mikka

Tack! :)

2010-04-11 @ 23:31:01
URL: http://ipink.blogg.se/
Postat av: Jonna

nej shit va läskigt :P hehe, coola bilder ^^

2010-04-12 @ 19:30:32
URL: http://jonnalund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0