Så Har Jag Köpt Kenzas Skinnjacka Och Är Nöjd

För att inte tala om allt annat ytligt jag spenderat mina pengar på. Jag förstår mig inte. I denna värld hörs orättvisornas skrik längs gatorna, medan jag lyssnar på min Ipod och strosar runt med ett leende på läpparna. Det värsta är att jag inte ens har dåligt samvete över detta. Jag köper min majblomma och hoppas att det ska täcka det här. Ja, ni får slå mig. Ge mig onda blickar och viska bakom min rygg. Sådär högt, att jag hör vad ni säger, fast ni viskar.
Dock förtjänar jag (usch vad jag ogillar mig själv för det här) att unna mig själv något. Med tanke på att jag denna vecka har spenderat mina dyrbara timmar av livet i skolan, och kommit hem vid tio-tiden varje dag. Det är inte nådigt. Men har man rep och konsert antar jag att allting är tillåtet. Konserten blev en succé. Nåväl kanske inte, men det kändes bra. Bortsett från att basen inte var ikopplad när jag skulle spela, och sedan så var den inte ens stämd. Sådant känns inte lika bra när man står där uppe och gör allt för att inte sabba hela framträdandet. Att Maja sedan började sjunga när jag skulle glänsa med ett fantastiskt pianosolo jag tagit mig mod till att faktiskt framföra, gjorde mig ganska besviken. Men jag antar att Gud helt enkelt hade en plan till varför jag inte skulle få spela det.
Här är vår Setlist:

Bad - Michael Jackson (synth
)
Hurricane - The Hush Sound (bas)
Temptation- Diana Krall
Ready For Love - India Arie
Golden - Jill Scott (piano)
Who Says - John Mayer (gitarr)
You Oughta Know - Alanis Morissette
Staten och Kapitalet - Ebba Grön (elgitarr)
Don't Mess With My Man - Lucy Pearl
Spoonman- Soundgarden (sång)
What's Going On - Marvin Gaye

Nu minns jag inte riktigt ordningen, och det inom parantes var det jag hade äran att medföra till låten. Shame On you som inte var och lyssnade.



Nåväl, här är den berömda skinnjackan som hade sitt pris.

 

För att fortsätta det ytliga köpandet där man stödjer sådana man inte ens vill stödja kom ju min familj hem igår från Thailand- brunare än någonsin och fick mig se ut som en sjuk snövit badad i kalk, med taxfree paketet jag beställt.

Ja, skamligt att jag tar mig an Avril Lavinge nu också.

Men den luktar sådär lagom gott.


Kommentarer
Postat av: Jonna

sv: tack snälla du :) ja nu är vinterns tid över, äntligen :P har du några spännande planer inför sommaren då? :D

2010-04-15 @ 17:27:47
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: julia

sv: kul! att bli medlem på MUS kostar bara 100kronor /år :) fett värt;)

2010-04-15 @ 18:09:52
URL: http://juliam.bloggplatsen.se
Postat av: nathalie

sv: jahaja, nä jag har lidit i skolan två veckor nu. Men fan asså, snart är det sommarlov och allt :D



ja det där med ojämna saker ia nsiktet är ett minus på min lista. Det känns liksom som att ALLA ser ur ena ögat är tre meter i diameter medans det andra knappt syns.. hahaha

2010-04-15 @ 18:11:48
URL: http://nadalian.blogg.se/
Postat av: Felicia

Oj, konsert? va kul och häftigt ju! :D och gillar skinnjackan, jag som annars inte brukar göra det. men den där var snygg :D gillar detaljen på axlarna (huhu, så lustig jag låter!)



Svar: haha, tackar, man kan ju bara hoppas xD men tror inte det räcker så långt, men man måste ju försöka :)

2010-04-15 @ 21:34:49
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: Peter

Haha, tack så mycket.. jag ägnar inte så mycket tid åt den men det är skönt att göra det ibland.. Du har själv en fin blogg! (o snygg jacka)

2010-04-15 @ 22:58:17
URL: http://lanterna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha! Skönt med distansen :)

2010-04-16 @ 12:38:32
URL: http://artvsfashion.blogg.se/
Postat av: karin

morgonpasset i P3 är helt klart bäst, de första jag gör på morgonen är att sätta på radion.



jag gillar skinnjackan, har dock aldrig sett den i verkligheten.

2010-04-16 @ 19:33:14
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0