Tack Gode Gud Som Gav Tillbaka Mitt Liv

Mitt hjärta höll på att stanna när jag såg Annas kommentar i det tidigare inlägget. Att jag skulle ha köpt kläder för 8100 kronor! Jag kände hur jag sakta men säkert höll på att ramla sönder. Hur jag ville kräkas, hur benen ville knäckas och axlarna avlägsna sig från min vedervärdiga kropp.
Hela min lön skulle gå åt, endast två tusen kvar på kontot. Alla drömmar om resor, blivande restaurangmiddagar och kaffekoppar bankades till små små smulor under en 67kilo tung hammare. Jag ville slå mig själv, kasta mig i ett brinnande badkar eller en lejonbur.
Med händerna för ansiktet bekände jag mitt misstag för mamma:
"Jag har gjort av med 8100......................."
Mamma såg ut som om hon sett ett spöke.
"Va?! Vad säger du?!"
"Jag har handlat kläder för 8100...", aldrig någonsin har jag känt mig så liten och obetydlig.
"ÄR DU GALEN?!"
"Jag såg fel..jag visste inte att pund var så mycket värt....."
"Nu får du skicka en avbeställning..eller vad som helst!"
Vid den här stunden ville jag dränka mig själv i mandelmassa. Snabbt loggade jag in på topshop hemsida. Klickade fram min orderbeställning. Hjärtat dunkade.. Mina sista hjärtslag, tänkte jag.
Så. Som om en ängel kommit ner från himlen stod det där 71£. Mitt liv föll på plats och jag kände att Gud log mot mig där uppe från himlen.


Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: jag kollade på dustinhome.se och bara kamerahuset kostade 5790 :-

jag har svårt att säga vilken kamera jag skulle rekomendera eftersom jag inte haft någon annan. men jag tror där finns någon nyare modell för nästan samma pris :)

hoppas du hittar en kamera som passar dig bra!

2010-02-16 @ 17:41:18
URL: http://neapeatastic.blogg.se/
Postat av: Anna

HAHAHA LOL! Jag tänkte väl att 712 pund var i det värsta laget!

2010-02-16 @ 17:51:54
Postat av: karin

haha jag vågar inte beställa från andra länder jag känner på mig att jag skulle göra ett stort misstag, hehe men 8100kr var riktigt mycket haha. Tur att de kanske inte var de då :P



ja du kan ju testa voddler lika bra de finns ju några filmer men de man vill se kostar ju så inget jag rekommenderar direkt, trodde att de var bättre. Men som sagt det finns några filmer som är gratis.



alltså jag fattar inte hur de fungerar älskar min nya gitarr hehe spelar tills jag börja gråta av att jag har ont i fingrarna men ändå sitter jag och kolla på andra gitarrer haha. De kommer nog bli en stor samling om några år:P

2010-02-16 @ 22:11:00
URL: http://redtrenchcoat.blogg.se/
Postat av: kajsa

Men hur mycket är det i svenska? Hej, jag är lat och orkar inte räkna! hahaha

2010-02-16 @ 22:29:18
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: yo

men du, tät tjej.com! 2000;- på kontot även EFTER en sån monstershopping? ge lite pengar till mig istället!

2010-02-16 @ 23:16:46
Postat av: Felicia

Oj herregud vilken panik jag skulle få. Jag tycker du hanterade chocken förvånansvärt bra!

2010-02-17 @ 21:45:46
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0