Recept På Färska Celluliter Och Bilringar

Har precis som planerat åstadkommit en hel del idag. Kan sova med ett gott samvete samt ett leende på läpparna. Kan erkänna att allt inte blivit gjort till punkt och pricka, men jag känner mig nöjd. Och är jag det så finns det inga bekymmer att tänka på inte!
Dock blev det inga brownies för min del, vi hade ingen grädde hemma, letade som en galning medan grisen grymtade mordiskt mot mig, men fann ingenting. Visst kan man göra brownies utan den fantastiska smeten ovanpå, men för mig blir det inte detsamma. Rätt ska vara rätt!
Istället bakade jag chokladcookies. Gabbumonen gav dem 8 av 10, lite snålt tycker jag. Men mamma gav tummen upp och tvivlar inte på att pappa gluffsat i sig fler än en.

This is how to do it.

 

Ta fram alla ingredienser. Smör, socker (helst råsocker som jag dock inte hade), vaniljsocker, florsocker, bikarbonat, vetemjöl, ägg,  choklad, hasselnötter eller vilka nötter du nu önskar. Tänk Piff och Puff!

Var inte rädd att springa till grannen om någon ingrediens saknas! Grannar är till för att hjälpa dig. (Äppelcidervinäger ska EJ medverka i bakningen. Den råkade endast smyga in i bilden)

 

 

Blanda socker, smör och ägg luftigt. - Den godaste smeten av alla.

 

 

Så ska det se ut!

 

 

sedan lite vanlijsocker och bikarbonat. mums mums- minus karbonaten (den ska i men är inte god).

 

 

Bara blanda på! Fördel är ju att ha en elvisp, annars kan det ta hiskeligt lång tid.

 

 

Hacka sedan nötterna du valt. Grovt ska det vara.

 

 

Sedan chokladen. I recpetet stod det dock endast mörkchoklad, men vadå man skall vidga sina vyer så jag smällde till med den vita med!

 

 

Ner i smeten cch sen så är det klart! Smeten alltså, inte kakorna.

 

 

Rulla sedan den färdiga smeten till 3-4 rullar/korvar på smörpapper som du därefter stoppar in i kylen. Där får de ligga och vila i 2-3 timmar.

 

 

När de varit nog i kylen ska de duttas ut på en plåt för att senare skjutsas in i ugnen.

 

 

Sen är de klara, redo att avnjutas!

 

 

Det var allt från mig! Du lär definivt framkalla x-antal glada miner med dessa delikata kakor.

Lycka till!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

de där såg gott ut :D vilken fin blogg du har :)

2010-02-17 @ 21:30:14
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, hjälp vad gott! Det får jag ta och göra någon gång..

2010-02-17 @ 23:54:47
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: yo

jädrar så snygga du fick dem! ser ju typ köpta ut! (eller så är det vinkeln som är väldigt fördelaktig, du kan ju konsten att få till och med maten på vildmannen att se mumsig ut)

2010-02-18 @ 00:19:54
Postat av: Linnéa

Hmm, i TV-serien True blood ska det nog föreställa riktigt blod i flaskorna ;)) Vampyrerna dricker det i alla fall :)



Hur är det annars ? :D

2010-02-18 @ 09:40:20
URL: http://linnealiebig.blogg.se/
Postat av: Felicia

KAKA! Jag hörde bara lite av humorhimlen, men jag ska nog allt lyssna på reprisen. Och tack youtube som har så mycket fantastiskt!

2010-02-18 @ 09:48:20
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Felicia

Ah, åh, de där kakorna ser verkligen farligt goda ut haha! alltså kakor med nötter i.... nomonomnom! :D Nu blev jag baksugen, men tur att vi hade tänkt baka semlor i helgen, nästan lika bra ;)



Sv: Nja, jag vet inte om det blir den klänning jag har på studenten, men jag har lite vitt tyg som jag tänkte prova och sy med. Annars blir det väl en sommarklänning om inte annat :) Men det vore ju kul om den blir bra, för då har jag sparat gaanska mycket pengar känns det som.



Ja, jag tycker headern känns jättemysig! Man blir liksom nyfiken ^^

Och jaaa, Skins är ju lite av ett måste (tycker jag haha) :)

2010-02-19 @ 18:15:39
URL: http://ohyikes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0