Adolescensens märkliga klädbeteende och lördagsbilder

Fick höra det konstigaste idag av min käre bror (som faktiskt har födelsedag idag. Hurra hurra!...som typ 15235 andra personer- okej fler jag vet- men personer som man känner- eller i alla fall vet vilka det är. SÅ grattis till er också! ...Även om jag nu inte känner er så väl). Han har precis börjat gymnasiet, samhällsprogrammet på Dragonskolan- Umeås största gymnasium och tydligen även en av sveriges största (?).

 

Att vara etta är nervöst. Korridorerna är främmande. Läxorna känns mer betydelsefulla och tyngre. Lärarna intelligentare. Och det mest viktiga, det bästa, men även det som står för större delen av nervositeten- är alla dessa nya människor. Ack, så som jag nogrannt valde kläder varje morgon- ibland redan kvällen innan. Allt för att se så passande ut som möjligt, samtidigt som man skulle sticka ut, vara snygg och uppfattas som intressant...Ändå kom jag första året på gymnasiet iklädd helt i cheap monday. Vitt slitet cheap monday linne. Blekta cheap monday jeans. Nitbälte och vita converse med rosaskosnören... Ja jag vet, men jag hade precis nästan avslutat min emo-period och sedan var ju de flesta klädda så!

 

Hur som helst. Jag trodde dagens rådande stil bland ungdomar var wedges, transparenta blusar, avklippta jeans och mittbena. Men icke! Den hänförande nyheten jag fick höra vid middagsbordet var nämligen att majoriteten på denna stora gymnasieskola strövar omkring med MJUKISBYXOR! Och tubsockar! Och bär de jeans så är de INSTOPPADE I TUBSOCKARNA. Det är ju samma klädesätt som var populärt då jag var ung- det vill säga för sex år sedan. Då jag var lite mindre högljudd och lite mer tillbakadragen, och önskade att jag kunde ha ett sånt där linne som räckte ner över höfterna och var prydd med en bred spets. Men jag hade ju i alla fall mina mjukisbyxor med mitt spelarnummer i fotbollslaget på- och det var status.

 

 

Här är tre bilder från i lördags då vi hängde på TC. Den första bilden är min första egenblandade Mojito- och oj så jag lyckades , det var förresten den enda bild jag tog hemma, resten ordnade Tcs- vimmelfotograf. Visserligen ser det ut som att min lugg inte fått uppleva fräscheten av ett schampoo sen begynnelsen- men jag lovar- jag duschade faktiskt innan.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

AAAAHHGGG!!!!! Jag ser ut som ett MONGO!!! JAG VISSTE VÄL ATT JAG BORDE SAGT NEJ!!!!!!!!

2011-08-30 @ 12:15:48
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: Anna igen

Ah, här kan man också beskåda bilden då jag inte var beredd http://vimlig.se/album/2011-08-27-TC/

Yeeey..

2011-08-30 @ 12:20:48
Postat av: Malin

Haha, det modet har jag aldrig förstått mig på :S



Jadu, det kan man fråga sig! Jag ska skriva c-uppsats i höst och lärarna tyckte tydligen att det var en bra idé att låta oss läsa saker på främmande språk. Men tydligen var det inte ens norska nu, det var danska.. Vilket är ännu värre, jag fattar ingenting!

2011-08-30 @ 19:45:00
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Alex

Jag säger bara LOL!

Fjortisstilen har kommit högre upp i åldrarna alltså?! XD Jag vet att när min bror började högstadiet för 4 (?) år sedan gick alla tjejer omkring så. Det värsta jag sett nästan :)

2011-08-30 @ 20:01:48
URL: http://unitedtears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0