Uppmaning till att hjälpa alla flickor att ha rätten att gå i skolan, samt lite skitsnack

Hej!
Vad försiggår i mitt liv egentligen? Jag skriver att jag inte gör något, men paradoxalt nog (hoppas Johanna läser det här nu!) har jag inte tid med bloggandet. Eller tid och tid. Jag bortprioriterar den. Ni vet anledningarna- varken hemmafrugan eller fashionistan Sofia har något att komma med. Istället har vi något triviala Sofia här istället. Hon kämpar på med körkortet, jobbar och slöar i sängen, lyssnar på musik, läser en bok, hänger på internet...

 

Ledig idag. Känns härligt. Jag menar, de dementa jag jobbar med kommer typ ihåg vem jag är- så illa är det! Enligt mitt schema är jag även ledig imorgon. Yay! - som i Jippiee. Men vi får se hur det går med den saken. Behöver dock mina lediga dagar, så jag kan låtsas att jag gör någonting. Kanske slå in någon julklapp. Tvätta kläder osv.

 

Här hemma står radion på. Och jag hoppas innerligt att den är på hos många många många!. I varje Ipod, smartmobil (som jag icke är ägare utav och kommer förmodligen inte vara det förrän möjligtvis hösten 2013), butik och bil- låt radiovågorna dansa runt oss i etern. Det är ju MUSIKHJÄLPEN i p3 (samt på svtplay dårå) som pågår, idag och hela veckan! Sätt på radion NU om ni inte redan gjort det. NU NU NU och skänk någon papperslapp kallad svenska kronor till någon som verkligen behöver det! Bara att dra in på ölen i helgen, biobesöket eller mascaran.

 

Blir så sjukt glad då jag hör vilka helt fantastiska svängiga och BRA låtar folk i landet Brunsås önskar för en så god sak som flickors rätt att gå i skolan. Självklart ska även jag önska, har bara inte kommit i underfund med vilken av alla dessa favoritlåtar jag har i mitt lilla smyckeskrin jag ska välja bara.
Kodjo, Jason, Gina - Ah! vilket gäng! Känner att de har stor potential att bli mina bästa vänner- alla tre!, mest kanske Kodjo. Vi har något, en likasinnig syn på livet, på humor, ja jag tror helt på min känsla att mina Best Friends for Life sitter och snackar live från Göteborg nu. Visserligen har jag några små grejer jag irriterar mig på, inte så oväntat eftersom jag är allt ifrån en genomgod människa. Men, det spar vi till sedan, jag vill inte förstöra denna myspysiga stämning som sprider sig över vårt juleland. Jag må vara något pretentiös, men jag är inte den som välter en julgran som precis fått sitt glitter slingrat runt om sig bara för att den var av plast.

 

Ikväll ska jag iväg på lite glögg och lussekatter. Förra året hade jag vid denna tidpunkt redan gluffsat i mig tre julbord, och nu 2011 har jag bara druckit glögg en endaste gång och julskinka (som jag är oerhört svag för om jag kan få måla den med massor av senap) har jag endast avnjutat två gånger! TVÅ! Gråter nästan en skvätt. Nåväl... det får väl inte bli för mycket av det goda. Minns ni att jag gått upp tio kilo under min förra resa? Nu har jag gått ner nio, visserligen efter fem och en halv månad. Har kanske den icke-skinkan att tacka.

 

 

Bara ett litet ps:
ps. JAG SKA TILL SYDAMERIKA I JANUARI! Startar i Buenos Aires den 24/1 kommer hem...OBESTÄMD TID. YAY! kommer mer info sen. kram! ds.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag läser, och mitt hjärta fylls av stolthet! Jag visste att det paradoxala någon gång skulle komma naturligt till dig!

2011-12-13 @ 23:07:40
URL: http://midnightspecial.blogg.se/
Postat av: Sofia

hahahaha åh så underbart. det känns som att jag nu bockat av en oerhört viktig punkt i livet, dig att tacka!

2011-12-14 @ 00:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0