And she spoke words that would melt in your hands

Ännu en söndag. Mitt hår är gräsligt tjorvigt. Men på söndagar gör sådant inget. För det är då man har tillåtelse att vara sådär lite smått ofräsch, finnig och osminkad. Och så får man ligga i sängen och låta tankarna vandra över veckans alla händelser, helgens skratt och oväntade ögonblick. Vardagens blygsamma vitalitet.

 

Jag har jobbat mesta delen av veckan. Men det gör mig inget, för då njuter jag mer av min ledighet- som i fredags då jag umgicks med mina två kanske äldsta kompisar (nu talar vi inte ålder, utan tid vi känt varandra). Och vi skrattade i kvällssolen och lämnade vår stillsamma by för stadens myller (så myllrig Umeå nu kan bli). Sedan ska jag ju till Kina i januari, om allt går som planerat. Jag behöver bara några si sådär 50.000 kronor så ska nog planen gå i lås. För jag ska bli engelskalärare där borta. Och inte behöver jag högskolepoäng, nej, endast pengar. Dessa nedrans pengar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0