Fredagsflörtiga Sofia

Jaha. Gud så jag har svettats. Och svettas. Delvis på grund av att jag just medverkat i fredagsflörten på p3 som jag avslöjade här om dagen, men samtidigt just eftersom jag suttit med mobiltelefonen krampaktigt mot örat i säkert en timma (eller okej, kanske 45minute, 40? har noll koll) inne i vår stekheta inglasade altan.  Men gud så kul jag hade
samtidigt som armhålorna blev allt våtare.

 

Det var kanske lite spänt. Och även om jag inte kände mig så hiskeligt -super -nervös så kunde jag känna hur det darrade till inom mig när jag hörde hur Charles, programledaren, laddade en fråga riktad mot mig. Det var inte det att jag tänkte på alla dessa tusentals lyssnare och deras åsikter och synpunkter, kritik och aspekter, jag tänkte på mig själv. Jag tänkte att jag ville visa min bästa sida för mig själv. Övertyga mitt ego att jag är den jag är. Och tydligen så gick det hem. Tre killar fick chansen. Jag valde en utav dem.

 

Åh så kul det var! Haha. Känner mig nästan töntig där jag nu svävar på moln över min egen insats. Radio är galet kul. Och på någotvis tror jag att p3 ska ringa upp och bedjande be mig att jobba för dem. "Sofia, du var fantastisk! Alla killar föll som flugor. Vi på redaktionen är helt paffa. Vilket program det blev! Tack vare dig! Åh, Du måste bara jobba här! Här och nu! Vi ber dig!" Och så går de ner på knä med händerna knäppta framför ansiktet.
Ja nog får jag drömma.

 

 

 

Nu måste jag packa klart! Åker till stockholmen över helgen med min käraste vän Anna Lindstedt...nej inte för att träffa unge herr Johan jag talade med i telefon, utan för att njuta av min sista lediga helg på sex veckor. Hejdå norrland!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vad roligt! Kan man hitta det på internet tro? Vill ju höra :) Klart de kommer ringa dig och erbjuda jobb ;)

2011-07-08 @ 19:50:00
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

åh, sofia! det var inte igår! :D hade missat att du smygit dig tillbaka hit, men så såg jag via vykorts-felicia att du varit med i christer! och hej och hå vad jag hade missat haha! ska lyssna imorrn :D

jag har följt din resedagbok faktiskt, med ständig fascination och tyckt att du är både galen och jättecool hehe :D MEN NU VILL JAG SE BILDER! för jag hoppas du hade med dig en kamera! ;) vill se vad du har sett och gjort och allt :D hehe, tänkte ju dra till med "vad som var bäst"-fråga men får väl återkomma med lite mer finurliga frågor tror jag! :p

2011-07-10 @ 22:22:57
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Maria

Åh vad spännande och helt otroligt kul :D. Kommer ni att ses tror du?

2011-07-11 @ 15:18:38
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0