Okej, min nervositet har sin grund i att:

JAG ÄR VECKANS SINGEL!
Ni som lyssnar på p3 mer eller mindre måste förstå vad detta betyder. Yes! Precis! Jag är personen som intresserade individer ska få möjligheten att ringa till genom programet Christer i p3s "Fredagsflörten". Tre killar kommer alltså göra allt i sin makt för att få mig på fall. Svara på programledarens och mina prövande frågor. Vänta i telefonkö. Och slutligen framhäva sig själva till gudomliga uppenbarelser för mina öron innan jag slutligen väljer, endast och endast EN utav dem. Att tusentals lyssnare finns där framför sina radioapparater med fåniga leenden gör nog inte saken bättre.
Inte för mig heller.
(...Och förhoppningsvis blir det så här också...Kanske ringer noll killar in och P3 får rädda situationen genom att be redaktionens småbröder slå en pling. Ja tanken har slagit mig)

 

Så som mitt hjärta bultade idag morse då de ringde och vår intervju gjorde. Självklart gjorde jag allt i min makt för att skapa ett genuint intryck och inte prata varken för bred norrländska eller ytlig stockholmska (som ibland brukar ske). Visserligen var jag kanske inte alltför nöjd över presentationen eller några av de frågor som denne vikarie för Christer och Morgan ställde- eftersom de fick mig att målas in i ett hörn utan minsta möjlighet att hoppa över det nysvabbade golvet. Men i slutändan kändes det ändå helt okej.

 

Ja, jag har ju alltid sagt att jag velat delta. Och nu är det förbaske mig min tur! Egentligen mer på skämt. Känner inga direkta lockelser för att hitta någon själsfrende. Men vad fanken, man måste få ha lite kul ibland.
Nervositeten kommer dock fortsätta. Ända tills på fredag tills, ja jag vette tusan egentligen.

 

Här en bild från i lördags. Dagen efter att jag skickade in min lustiga ansökan till sveriges radio. Tänk så ovetandes och naiv jag seglade igenom min kväll.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, vilken grej! När kan man lyssna? :D

2011-07-06 @ 20:36:16
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Anonym

När när när när när när när?

2011-07-06 @ 20:50:31
Postat av: felicia

WOW! Gissa vem som är idel öra på fredag!

2011-07-06 @ 21:58:38
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Yo

HAHA, du är ju bäst! Du MÅSTE skriva vilken tid det är så ska jag försöka lyssna.

2011-07-06 @ 22:56:00
URL: http://midnightspecial.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

haha, åh vilken grej! ska bli skoj att följa detta.

2011-07-09 @ 01:46:48
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0