Sådär cirka femton timmar och tjugo minuter senare

Har just kommit hem från jobbet. Slänger en blick på klockan, 21.38. Lämnade denna villa en någorlunda solig morgon klockan tjugo över sex. 06.20 digital tid. Nu sträcker sig däremot en dyster och grå himmel sig över mig. Ryggen värker. Benen vrålar efter något att sitta på. En stol. Allra helst en fåtölj. Kanske en säng. Armarna är tunga som bly. Magen är så mätt så mätt eftersom jag vräkt i mig både gudomlig thaimat och smarriga chokladbollar.

 

Medan ni andra öppnar champagneflaskorna, fickpluntorna, whiskeybuteljen, folkölen eller vad ni nu kan tänkas dricka en fredag som denna så ska jag lägga mig i sängen och njuta av det tredje avsnittet av Mad Men säsong fyra. Mina föräldrar firar bröllopsdag- grattis! Men vill gärna inte reflektera mer på vad de kan tänkas göra just ikväll. FF hela natten lång.
Godnatt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0