Stockholm i mitt hjärta

Det är något med denna svenska huvudstad som trollbinder mig. Kanske är det mälaren. De grönskande träden som svajar i julivinden som parkfulla buketter. De okonstlade kullerstensgatorna. Doften av våta löv och varma moln.
Stockholm bär en atmosfär fylld av lugn och sorglöshet, samtidigt som jag skönjer en glimt i dess ögon. En glimt av mystik och äventyrslust.
Alltid lika underbart att besöka den. Alltid lika plågsam att lämna.

 

Besöket blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig, på flera plan. Men jag är en trogen följerska av ödet, så varje incident och händelse är menat. Så inte jag klagar inte.
Jag tog inte så mycket bilder. Så dessa får tyvärr göra sitt bästa för att representera dessa tre dagar.  Tre dagar då jag skrattat,ätit, shoppat loss på hm med mina presentkort från julas, samt gått och önskat att jag kunde fått dansa lite mer.

 

Svalkande islatte från Espresso house en stekhet lördag. Går du längs Regeringsgatan så traska in på Espresso house där min syster jobbar. Oslagbart.
Jag och min underbara systerson Frank med sina charmerande babyvalkar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Den där bilden på mig får ALDRIG nå facebook!!!

2011-07-11 @ 15:27:38
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0