Grön ovisshet och Homecoming

Har svettats mest hela dagen. Deodorant har haft samma effekt som en droppe i öknen. Mitt linne har klibbats mot ryggen. Halsen har skrikit efter vätska, iskall sådan, helst lingondricka eller vanligt hederligt vatten. Kinderna har brunnit röda i hettan. Fötterna har bönat om att bli befriade från de varma sockarna. Men man ska inte klaga. Det är bara sommar tre månader på ett år som består av tolv (grovt antagande). Så jag biter ihop och breder på lite extra deodorant. För jobb är inte driekt prio ett heta dagar som just idag.

 

Mina planer för sommaren är ganska oklara. Jag vet att jag ska jobba. Och så ska jag till det vackra Göteborg i augusti med två av mina syskon för att bevista Way out West- vilket resluterat i att jag nu flitigt lyssnar på Kanye West. Men resten är oplanerad. Kanske möter jag en mörk främling som berövar mitt hjärta där jag sitter på en uteservering med en solnedgång i ögonen smuttandes på ett glas rosé? Kanske tar jag det efterlängtade körkortet? Eller vinner danstävlingen som hålls i Gräsmyrslogen?

 

Förhoppningsvis så friar Måns Zelmerlöw, helst genom att sjunga till mig från allsångsscenen. Men det vore kanske förmycket begärt.

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi ska till Stockholm!

2011-06-30 @ 21:01:24
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0