Saturday night...munsår

Hej. Godkväll. Godnatt...Och allt däremellan!

 

Sitter här och myser med min gamle vän Munsåret såhär på nattkvisten. Riktigt känner hur det sprakar runt hela truten. Från mungipa till mungipa sticker den obarmhärtiga smärtan. Så puttrigt! Bara jag och Munsåret, min återkommande vinterpolare, som förmoldigen kommer stanna tills tussialgon trängt sig upp genom grusblandad snö. Kan en lördag bli bättre? Jag behöver varken läppstift eller botox. Min minimala mun är nu nästan dubbelt så stor och liksom vackert blossande hallonröd. Åt lite salta jordnötter vilket förvärrade, nej menar förskööönade, situationen än mer (måste ju fortsätta spela på ironin).

 

Ja. Nu kanske ni är ute och dansar och har er. Medan jag och Munsåret rättar en kompis spanskauppgift och chattar med resekompisar på facebook. Men, jag var faktiskt ute igår. Och hade väldigt kul dessutom! Bortsett från att jag gjorde misstaget att ge bartendern fria händer. Sådant slutar alltid i katastrof! Vart är bartenders som Tom Cruise i Cocktail? Sånna där som jonglerar med flaskor och blandar drinkar bakom ryggen med förbundna ögon? Som en gång när jag bad om en mojito.

 

"En mojito tack!"

"Eh...jaha...en Mojito...Då behövs..eh...?" Bönande blick.

"Mynta!"

"Ah justja" Springer iväg. "Är det här rätt...?" Andfådd.

"Det där är OREGANO!"

 

 

Nåväl nåväl. Ska smörja in mina vackert fylliga flammande sensuella läppar och sedan sova. Börjar tidigt imorgon. Natti natt!

 

 

 

how to make gif

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0