Låt det vara frusen, kall och naken höst en stund till

Sitter här och smuttar på en rykande kopp kamomillte, iförd en stickad tjocktröja och strumpbyxor. Ahh låter det inte som en typisk höstförströelse? Frosten har precis tagit avsked och eftermiddagssolen kastar sin svala värme över nakna björkar och torra husväggar. Hösten får gärna stanna en stund till. Fick nästan hjärtstillestånd när min far sa att jag skulle cykla försiktigt på fredagsmorgonen eftersom det snöat/snöar (lyckligtvis smälte det samma dag, HÄHÄ!!)

 

Jag är bara inte redo för någon vinter. Varken psykist eller fysiskt (?). Har ingen som helst normal vinterjacka att värma mig med utan störvar omkring med min skinnjacka som håller värmen ungefär lika mycket som ett paraply skulle göra i en biltvätt (med "normal" menar jag en såndär som man slipper massa nyfikna och indiskreta blickar på. Min pälsjacka- som är jättefin ja- är inte en sådan jacka). Inga varma vinterskor. Inga vantar. Ingenting!!! (Hör ekot mynna ut till intet: enting..ting..ting..ng...ng..g....)

 

Det enda jag har att komma med är att jag nu är blek igen. Yes, fick det bevisat när jag testade att kladda på mig den foundation som jag brukar använda, men som jag inte behövt- eller kunnat använda utan att se skum ut. Den bleka Sofia har tagit form och är här för att stanna. Ve och fasa vad jag ogillar henne! Hon ser sjuk ut. Som en levande död. Gotharnas föreblid.

 

 

 

 

 

 

 

Ledig idag faktiskt. Om ni inte förstod det. Och ledighet betyder The office och körteori. Suck on that vintern!!

Hey. Min skrikande orange tröja är från Weekday i Helsingfors, originellt va?

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Nejje! Du är fin :) Gillar tröjan skartp!



Ja, du får ta en sväng till Skopunkten du med kanske, om det nu finns något i närheten? Jag måste också skaffa mig en ny vinterjacka! Min varma parkas som jag har haft i typ 6 år börjar gå sönder.. Annars har jag två kappor, men de funkar liksom inte om det är kallare än -5 eller nåt.. Och det har det ju en förmåga att bli.

2011-10-24 @ 17:22:01
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, lolers, är det inte enklast att kontakta mig på facebook? Men, ehm, vi tog studenten.... hm, ska kolla.

Okej, torsdag den 10 juni 2010.

2011-10-24 @ 19:43:41
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: | Yohanna |

Hejsan!



Jag är med i Agrias hösttävling, och skulle bli superglad om du vill rösta på mitt bidrag.



http://fireflybaby.blogg.se/2011/october/tavlar-hos-agria.html



Du får en länkning som tack!

2011-10-24 @ 22:25:49
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sv: Tack så mycket!

2011-10-25 @ 09:50:10
URL: http://sannakumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0