Frusen kastanj i håret, tjejlitteratur och allmänt ordbajs

Tja. Har rast. Och nu är det bara två och en halv timme kvar innan jag börjar igen.
Det här med skrivinspiration verkar ligga låååångt inne. Snart börjar jag väl skriva om vädret. Eller om aktier. Eller tips om vad man kan göra om kastrullen med mannagrynsgröt bränts i botten (som att stoppa i en sockerbit). Eller andra tråkiga saker som får en att gäspa och önska att man satt och kollade på Godmorgon Sverige (Hmm..insåg nyss hur konstigt Sverige stavas. Ser ju hur skumt ut som helst! Tänkte: Jag måste stavat fel. Så DÄR kan det ju inte bara se ut. Googlade till och med. Men tydligen...). Och trots min ordfattighet, eller snarare brist på engagemang, så vill jag delta i Umeå Novellpris - och vinna såklart. Fast jag har ju som inte börjat. Och har ingen idé på lager. Ja, det här med skrivinspiration ligger långt inne- trots att jag läser som en, eh...bibliotekarie (?) Just nu slukar jag Marian Keyes (Chiclit-drottningen numero uno) Är det någon där? - lästips till alla andra som gillar humor, kvinnor i jakt på män och en massa babbel, samt Jane Austens Lady Susan - Även den rekommenderas om man läst hennes tidigare verk.

 

Förresten! Märks det att jag färgat håret?? Första gången på mina tjugo och ett halvt! Nej, jag ljuger inte. Har aldrig så mycket som RÖRT  min ljusbrunahårfärg förrän nu (okej, första året på gymnasiet tonade jag det svart och det höll väl någon vecka). Gjorde det i torsdags. Syoss Frozen Chestnut beklär numera mitt hår. Jag frågar eftersom jag inte fått lika många smickrande kommentarer om det som jag hoppats. Visserligen är det bara kanske, åtta personer som haft chansen..Men ändå! Av dem så har väl endast hälften, ja knappt det, lagt märke till min något rödbruna nyans. En av dem farmor- och farmödrar ser ju i och för sig inte så bra...

 

Här är jag med min nya bok, en nyinköpt tröja från Monki, och mitt vackra, bedårande, smakfulla nyfärgade hår. (Som skulle behöva en dusch)
Justja. PRIS för er vill-veta-allt-människor:
Bok- 10 kronor
Tröja- 300 kronor
Hårfärg: 89 bath höhö nä skämt, SEK där med.

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte jättelätt att se håret, men det ser ju mörkare ut vad jag kan se :) Ser fint ut iaf :)



Oh, älskar Marian Keyes! Hon kanske kan ge lite skrivarinspiration? Jag läste bra sommarkurser i sommar förresten. Och då fick jag läsa en riktigt bra bok som ger inspiration! Kanske kan vara något? Skriv om och om igen heter den! Kolla upp det :)



Jag har faktiskt haft körkort i 5 år nu, känns ganska sjukt. Men så är jag väl typ 5 år äldre än dig också ;)

2011-09-10 @ 21:58:11
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Maria

Men tack kära du :) vad gulligt. Jadå en och annan chokladbit slank ner i varje fall :)



Hemskt fin tröja du!

2011-09-11 @ 10:12:53
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0