Cajsa Stina Åkerström regnar ner över min gråa vardag, det får mig att känna mig som trettioåtta

Det regnar. Så jag käkar skorpor och ser på The Office - för jag är ledig idag med. Och jag som skulle vara glad och hurtig, men istället sitter man här med benen uppdragna till hakan och önskar man hade chips i skafferiet! Ock ock! Fast det är ju inte mitt fel, det är regnets! Jag menar, hade det bara varit strålande sol, eller i alla fall uppehåll, hade jag ju definitivt varit på topp och nynnat på klämkäcka melodier med Östen med resten och inte ynkligt sjungit med i ensamma- kvinnor- i- medelålderns- som-hela-sitt- liv-vandrat-sorgsen-och-trött-för-att-möta-den-vackraste-människa-de-någonsin-mött- favoritsånger. Som den här:

 

 

 

Har läst ut Lady Susan nu. Blev inte direkt någon självklar favorit bland Austens verk, men definitivt läsvärd!... Om man klarar av att läsa brev och enbart brev- vilket är bokens komposition. Kära vän! dit och Din tillgivna! hit. Älskar de klassiska kärleksintrigerna även om det just i denna bok inte fanns någon man som smälte mitt hjärta. Sedan får man ju lära sig en rad med massa nya ord. Som:
Eclaircissement
Fideikommiss
Platonisk
Inkognito
...för att nämna ett fåtal. Ja, jag visste i alla fall inte vad dessa ord betydde. Men sen är ju inte jag den skarpaste kniven i lådan.

Kommentarer
Postat av: Maria

:) Du jobbar nu? Ja de tär aldrig för sent att uppfylla sina drömmar :)

2011-09-22 @ 21:18:48
URL: http://mariaeleonor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0