Slutligen några dagars semester, utsirad med färggrant nagellack och förhoppningar

BAAH. Är så slut så slut men så var det över- arbetet! Efter att  ha jobbat i fem dagar utan uppehåll ska jag nu , äntligen, få vara ledig! Och även om jag ser ut som ett vrak inte ens L'oreals mirakelprodukter kan hjälpa, så kastas färgglad konfetti till ljudet av "Celebrate good times- come on!" innuti mitt huvud. LEDIG. Ah, ljuvliga verklighet. Trots att jag har fruktansvärd ekonomiångest - kommer jag nog kunna unna mig att vara à prendre.

 

Vad har jag då för planer? Jo kära vänner och ytliga bekantskaper och blivande friare:
Imorgon åker jag till Stockholm. Malmö Aviation äger allt och alla med sin delikata smörgås och mindre blaskiga kaffe. Så med en biljett för endast 450 kronor kliver jag på ett flyg klockan 19.30 som då skall ta mig till huvudstaden (Där kan nog mina tio biobiljetter jag vann i Libresse's-twisted tävling komma väl till hands).
Efter två nätter i rikets främsta stad, kliver jag ombord på nästa flyg för att lämna detta trista Sverige och åka så långt som till...Helsingfors! Kommer bli riktigt festligt och hoppas innerligt att Finland inte ligger så bra till ekonomiskt, vilket då skulle få mig att känna mig lite rik. Fast det vore såklart för mycket begärt...
Otippat resemål kanske. Jag menar Finland? Vad kan man göra där? Dricka Mintu och basta?
Upp till bevis nu!

 

Denna ledighet, hela sex dagar faktiskt, kommer hela mig som skirat smör i ljummen mjölk!

 

how to make gifs

 

 

Förbereder mig med att måla mina naglar. Eftersom jag är en av alla slaviska nagelbitare så bär jag konstant nagellack. Dessa är mina favoriter.

Den första: Azurgön från Sportsgirl köpt i Australien

Den andra: Isa Dora- Hot Coral

Den tredje: Random märke -Neon Rosa köpt i Filippinerna

Den fjärde: Isa Dora- Ocean Drive

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0