Bägg & Äcon

Vet inte vad som tagit åt mig på sista tiden. Har nämligen på något besynnerligt vis vaknat mellan halv nio och halv tio varje morgon. Det är som att jag har en inbyggd väckarklocka som förbereder sig inför det kommande skolåret som inte låter mig vara ifred.
Under hela sommarlovet har jag praktiskt taget sovit till minst halv tolv, och som mest halv två. Men nu är jag pigg (eller ja..nästan) redan vi nio. Detta är skumt, för jag går och lägger mig hyffsat sent. Ligger uppe och läser till i alla fall ett. - Ja ett är SENT för mig.
Tror att detta är beviset på att jag blivit äldre. Jag blir trött tidigt på kvällen och kliver upp tidigt på morgonen. Låter ju som taget ur farmor och farfars liv.
Imorgon hoppas jag att jag ska få se kungen. Yes, ännu ett bevis på att jag borde kolla igenom mina (icke existerande) pensionsbesparingar. Men det är väl ändå en självklarhet att se H.M. Konungen m.fl. minst en gång i livet? Då får jag ju min bortgjord.
Nu ska jag leta upp kläder till skolan...ja jag är en tönt som måste hitta de perfekta "nya" kläderna till första skoldagen. Har ingen aning om varför man måste se extra käck ut just då. Men jag är knappast den enda. Nog lägger jag märke till hur alla liksom gjort sig iordning just för day nr. 1. Och shit! Nej, har ovanan att aldrig kunna sova natten innan. Hej å Hå onsdagskväll...ska trötta ut mig hela dagen imorgon så jag är astrött på kvällen. Får helt enkelt hoppas på att det blir håligång med Kungen. (om jag nu får se honom.)

Märks att det inte är jag som lyssnar mest på min Spotify...(hoppas jag, eftersom jag just nu lyssnar till en av min faders gamla favoriter Lustans Lakejer)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0