Hej Jag Heter Sven!

Så var jag redan skoltrött. Har inte gjort något ansträngande, fått läxor eller påminnelser om nationellaprov. Mitt schema är chill och jag har näääästan kommit på vad jag ska göra på PA-100. Och eftersom allting verkar frid och fröjd måste skolan ha någon form av dementorisk-kraft som suger ut livslusten ur kroppen eftersom jag känner som jag gör.
Låter hårt men jag tvekar inte på min teori. Men livet kan inte vara guld och gröna skogar, det ser skolan till.
Hur som helst är det inte bara pest. Men inte heller fest. (HÖHÖ rimmet där!)
Teater är i alla fall den lilla guldklimpen jag hittat i skolskogen. Åh. Jag känner verkligen att min plats är där på scenen, i rampljuset, framför en publik.
Det är där jag hör hemma.
Teater Teater, mååh jag riktigt myser av tanken på nästa lektion. Ska möjligtvis även börja i en teatergrupp! Det vill säga, om det finns platser kvar..Men om detta är mitt öde så har Gud paxat en plats i mitt namn (Ja pax..trots att jag är med i "NU RÄCKER DET ERA JÄVLA PAXARE" på facebook..men det är en annan historia).
Nu är jag även pank. Har under 200 riksdaler på kontot och kanske 50 i börsen (efter en del presentköp på stan). Detta betyder att jag får vara hemma hela kvällen medan andra ungdomar går ut och dricker Mojito och jag får enbart drömma om den goda myntan. Men mamma har dock sett till att vi ska övningsköra. Yey! - jag är inte ironisk. Det är ju skojjsan att sitta där framför ratten och trycka på gasen, och kopplingen, och eh..bromsen.
Sen, nästa vecka kommer THE LÖN. Den jag väntat på, då jävlar händer det grejor! (sen ska jag jobba två kvällar nästa vecka- vilket betyder cirka 2000 kronor. hähä).
Sen vill jag ha en kamera. Och känna så här. - men enligt mitt horoskop kan jag glömma det idag, samt imorgon.


Katta - Gabriel vad är en trekant?
Gabriel - När tre personer har sex!
Katta - Jasså nu vågar du, men inte den gången jag hade det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0