Saru?

Har bestämt mig för en riktigt viktig sak nu. Jag ska vara NÖJD. Nöjd med allt jag har och inte gnälla som någon Veronica Maggio. Jag ska följa Anders Lundins man ur "känsliga bitar". Så snart kommer alla sjunga " Nöjd Nöjd Nöjd! Kvinnan där är väldigt nöjd! Nöjd Nöjd Nöjd! Hon är glad för hon är nöjd".
Anledningen till denna nya vision över mitt liv är nämligen att jag på senare tid insett att jag klagar för mycket, inte är nöjd med det jag får- trots att det är massor och alltid, alltid hittar fel i det som praktiskt taget är sådant som varje mänsklig person skulle vara glad över. Om jag skulle vinna en miljon så skulle jag klaga på att det inte var TVÅ miljoner.
Ja precis så onöjd är jag. Men nu ska det bli förändring och jag kommer bli en mycket friskare människa höhö!
Sen ska jag sluta vara så feg, för jag är jäkligt feg och vågar aldrig säga sanningen. Yes..jag kanske VERKAR tuff (vilket jag är ibland) men när det kommer till de känsliga delarna så är jag tyst.
Detta beteende har gjort att jag blivit bortsparkad (inte bokstavligt talat nu-även om det inte annars skulle vara helt omöjligt) av en person som jag verkligen ville ha.
Eller det trodde jag i alla fall att jag ville (mest för att han spelade gitarr och var allmänt cool, ja jag gick helt efter utsidan och sket i insidan, ytlig som jag  är..) men nu...nja..nu är det väll glömt.
Jag ska våga saker och jag ska vara nöjd nöjd med det jag får. Sluta ljuga för mig själv är också en viktig punkt och sluta var så nedrans ytlig. Insidan räknas. insidan räknas, insidan räknas- ska jag säga högt varje gång jag faller för den snygga idioten som inte ens kan stava till " verkligen" ( värklien) och bara är ute efter EN sak.. och då menar jag inte en stor HD TV.
Sådär, nu vet alla det jag kommer sukta efter i framtiden. Så om ni märker att jag börjar slinka åt ett annat håll så skrik åt mig att rycka upp mig!
På tal om rycka upp, dags att kliva upp.
Jobbade igår och det känns skönt att denna lediga dag är min. (ska börja följa råden som den där snubben vid skrivbordet i Jerry Maguire kom med. Filmen fick  verkligen mina känslor för Tom Cruise att börja koka igen. Han är en sådan mumsbit!)

ps. Jag är inte en ondskefull person d.s





- yes, det var verkligen underbara dagar när jag såg ut så där varje gång jag kollade mig i spegeln (japp med den posen)
Lyssnade på My Chemical Romance, Jimmy Eat World och Panic at The Disco.
Sikka stunder högstadiet hade..
Hello Trean och PA-100

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, positiv is the way to go!

2009-08-12 @ 12:10:02
Postat av: Soooff

I knooow..men först måste jag få tala lite grehjsimohjs med dig och hell.. OCH SEN blir det bara POSITIIIVT HOOIHI

2009-08-12 @ 15:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0