Snöjven

Har räknat helt helt fel, jag tjänar 89 kronor/timmen inte 86...Såg det idag i mitt lönekuvert  som ankommit med lönen från det jag tjänat i juni. Kändes fint att ha fått 1849 kronor på kontot för fyra gångers arbete. Så det lönar sig att jobba jobba jobba.
Jag har märkt att jag bytt tema i min blogg, från mat till jobb. Snackar bara jobb och pengar, kanske borde jag varit ekonomiansvarig i Konfektyr UF? Man märker ju hur tydligt som helst att jag kan det där om pengar, eller nåväl, hur man tjänar ihop dem och hur man slösar.
Nu är jag ledig ledig ledig ledig. Och medan folk duschar i regnet på Holmön så bestämde jag mig att bara vara hemma, känner mig lite som en svikare men jag hoppas alla har överseende med att jag jobbat som en egyptiskslav så nu  vill jag bara äta upp alla kakor vi har i frysen samt baka nya kakor.
Yesbox, det är så jag ska spendera min kväll. Äta, läsa och sova. Möjligtvis kolla lite på Tv och checka in datorn och sådär. Riktigt intressant kväll om jag ska vara ärlig.
På söndag ska jag föresten träffa min älskade Josefin fin fin från eskilstuna (..ehum och Nina dårå). Var typ 1 år sedan vi sågs...eller...hm....Joo....typ...eller...äsch jag har dåligt närminne.
Jag vill testa modeblogga lite så kolla in vad det var jag shoppade här om dagen. Jag tror jag kan gå långt inom ekonomi och mode!
(Hoppas alla förstår att jag driver...Dagen jag börjar modeblogga har min onda tvillingsyster tagit över)




































Guldlinne H&M- minns ej pris....ehh...(dålig start på modebloggeriet sen är det  jag köpt inte ens mode
Madonnatröja H&M- ja kostade...ehh..149 (?)
Svart ros H&M- 49 kr....typ..jooo! 
Örhängen Indiska- Ja vettetusan..orkar inte räkna ihop priserna
JA JAG KÖPTE NÄSTAN ALLT PÅ H&M.- så händer det när man bor i Spöland...... Och ja, jag suger på modebloggning....jag har inte rätta glöden. Ska nog hålla mig till det jag vet bäst. Dvs. mat och jobb. Jag lämnar moderiet till Hannes som helt klart kan det där..töntig som han är

Kommentarer
Postat av: Anna

Jaha, du menar alltså att jag inte var den rätta för ekonomin i Konfektyr? Ingen uppskattning alls. Bara attackerar mig på det område som jag... öh.. älskar mest.. Det vill säga.. ekonomi. Jag kanske inte har berättat för dig om mina hemliga drömmar att ta över efter Anders Borg som finansminister?

2009-07-25 @ 13:32:46
Postat av: Sofia

Anna nu snackar vi faktiskt buissnes. Alla vet att den bästa måste regera och ska du vara så envis om att du har de rätta kvalifikationerna så får vi ta upp detta med någon högt satt ekonomiansvarig..tja varför inte Borg. Jag ska ju golfa med han och hans fru på torsdagseftermiddag

2009-07-25 @ 16:26:48
Postat av: Anna

Jaså, ja, men det är ju tveksamt ifall han är pigg till eran så kallad golfrunda, eftersom jag ska på middag till dem på onsdagkväll... Det lär ju bli en rätt sen kväll, så att säga..

2009-07-26 @ 13:16:00
Postat av: Soffff

Sen kväll för dig är ju knappast över 22.00 då du måste få din lugnande medicin i godnattvällingen!

2009-07-26 @ 19:42:41
Postat av: Anna

Vad synd att du är så avundsjuk på mig...

2009-07-27 @ 23:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0