Tiden Går Och Vi Sitter

Jag är en ond vän. Vänner håller sina löften och bjuder på tuggumi med god eller uppfriskande smak. Jag däremot snackar för mycket om saker vi ska göra ( "ja men vi måste ses!" "Vi kan nog ses nästa vecka" "Ja absolut, ses ikväll då!") men har jag gjort något av det vi sagt? Hmm....NEJ...möjligtvis 35% av allting jag lovat har jag gjort.
Bara idag så uteslöt jag ett mysigt biobesök för att, otroligt nog, jobba. Och tuggumi...ja det vill jag inte ens nämna. Folk kan definitivt räkna fingrana på sina amputerade högerhänder hur många gånger jag bjudit dem på tuggumi.
Jag är en girig egoist. Kort samanfattat kan man säga "I got my mind on my money and my money on my mind" Yeah!. Pengar och min egen välfärd verkar stå högst på min lista- även om umgänge säkerligen borde vara högst. Jag är en genuin arbetarsnåljåp som är allmänt dryg och på gränsen till mytoman.
Hade verkligen sett fram emot att enbart jobba de där schemalagda fem timmarna jag skulle jobba, men sedan kom ett anbud om att jobba en delad tur 16-21. (Redan innan hade jag jobbat från 7.30- 12.30)
 Naturligtvis kunde jag inte säga nej och avbokade därmed min bio- och tjänade istället cirka 1000 kr på tio timmar. Tackar Gud för OB-lönen. (Sedär, jag är obrydd om mina vänner och tackade Gud för att jag fick pengar istället...)

Nu ska jag tömma min överfulla tvättkorg, tvätta, borsta tänderna, ta ut linserna, byta om till sovkläder, läsa och där efter sova för att sen drömma att jag är en stilig ung man med denna sångröst. Levt på 40-talet,  dansat som Travolta i Grease och kört hem min brunett med vackra lockar i min gråa glänsande bil.
-Bara för att nämna något ur min dröm för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0