Min Syrras Pojkväns Fotbollstränares Pappa

Så därja, då har jag tjänat 688 kr på en dag jag egentligen skulle vara ledig på. Men ädel som jag är så tackade jag ja när de ringde igår och frågade om jag hade möjlighet att jobba denna dag. Tvekade i någon sekund men svarade sedan " Ja självklart!" istället för arr säga "HAH GLÖM DET! har jobbat 7 dagar av 8 så jag ska fasiken ha en ledig dag"- det hade dock varit att ta i lite väl mycket.
Nu i efterhand är jag ändå nöjd över att jag accepterade förslaget. Pengar är pengar och min tatuering, systemkamera och resa kommer inte trilla ur flingpaketet en solig morgon. Slösade föresten hur mycket riksdaler som helst igår. Shoppade för fulla muggar, säkert för 1000 kr om man räknar med buss..eller okej 800. Det är mycket för mig, för jag är lika snål som Joakim Von Anka med hjärtat på handen..höll jag på att skriva.
Nåväl, jobbar imorgon och kommer nog inte orka med någon visfestival. Trist men om det regnar så gör det inte så mycket (dvs. spöregnar, åskar och det varnas för orkaner), ska hitta på något annat istället. Och på lördag har jag andra planer, fast jag fått erbjudanden hit och dit (missar Frillo som skulle bjuda på glass...känns lite surt).
Igår var det spelande i rådhusparken (?) inte så väldigt svängigt tills ett band (med en sångare som var oerhört entusiastisk när det gäller talket till publiken=ironi) började spela 800 grader med Ebba Grön. Då blev det lite ös! Jag tror jag aldrig hört den låten live så det var en uppelvelse att få sjunga med. Inte som min älskade far som sett orginalet....
Men tro det eller ej, fick idag reda på att Ebba Grön inte gjort Staten och Kapitalet utan det är nämligen Blå tåget, fick dock inte reda på om den egentligen heter Den ena handen vet vad den andra gör. Nåväl...ska forska mer inom det.
Nu ska jag äta och sedan planera tipsrunda, pysslig som jag är. Sen är min blogg mysko, den har sitt eget liv. Den skriver av sig själv! ..okej skojja ba men det är definitivt inte jag som ändrat textstilen på inläggen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0