Intressant Våffel-Torsdag

Så har ett tunt tunt tunt snötäcke lagt sig till rätta på marken. Kan inte klaga denna gång eftersom vi nu är inne i november. Dock kan jag klaga på julbelysningen som hänger prydligt och sådär lagom jul-mysigt på kanten av Saga Gallerians takkanter (eller vad det nu heter).
Alla börjar redan tänka på jul, trots att vi knappt hunnit städa undan midsommarstången. På ICA står julmusten prydligt uppradad brevid skumtomtarna, på spotify annonseras  Frank Sinatras julalbum och på TV3 visas Love Actually. Snart sitter jag väl vid köksbordet och pressar in nejlikor i apelsinerna medan jag pluggar Konsthistoria.
Varför ska vi skyffla in julen i respektvie hem när vi ändå bara klagar?
Jag älskar jul, doften av pepparkakor och glögg, men den börjar FÖRSTA ADVENT. Och inte en dag för tidigt! Synd bara att alla mediajättar och konsumentgiganter inbillar sig att vi ska handla en massa elljusstakar och röda gardiner broderade med silverhjärtan- varje dag, från 10 oktober till 7 mars... För det gör väl ingen hoppas jag?
Nåväl, ska leta efter min Ipodsladd som verkar vara spårlöst försvunnen. Typiskt att den försvinner sådär efter att jag haft med den till Stockholm. Om det visar sig att jag glömt den där borta tror jag att jag begraver min odödliga kropp i en reglad kista sådär en mil ner under jorden.

Fick på något vis en oerhörd julkänsla när jag lyssnade på Depeche's Enjoy The Silence.

Den är ju lååångt ifrån klingande bjällror och skrattande tomtar. Jag är helt enkelt lite skum.

 


Kommentarer
Postat av: Nikolina

ja det är hon :D as grym! allt bra med dig? :D

2009-11-05 @ 19:54:03
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: tack igen :) Jag köpte ett par till också, det var erbjudande att man fick köpa 2 men betala för 1, men de andra använder jag aldrig.. Det konstigaste är att jag inte alls var lika säker först på de jag använder mest :P



Jadå, jag är musikalisk, jobbigt att bli musiklärare annars tror jag :P Kan spela lite trummor och bas hjälpligt också, det är så himla kul! Vissa ackord på gitarr är ju lätta och låter bra utan att man vrider av sig handen, haha :P

2009-11-05 @ 21:07:54
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Nikolina

då är jag minst lika töntig som dig haha jag taggade ockdå till gossip girl, SÅKLART! :D just nu vilar jag bara :) hur var helgen?

2009-11-08 @ 21:35:09
URL: http://mjaubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0