Imorgon Är Det Fredag...Igen

Försöker att slappna av, men det enda som dyker upp i huvudet är Palestina-Israel -konflikten.
Hela veckan har vi matats med information och begrepp som rör denna fejd mellan två starka kulturer likt bäbisar blir matade med mosad köttgryta på burk.
Jag måste verkligen kämpa för att inte börja skriva en massa åsikter här på denna opolitiska blogg. Precis som journalisten vid namn Terje, som idag höll en föreläsning i vår aula, gällande konflikten- eller föreläsning är nog egentligen fel uttryck men film-snack-frågor-och-svar-grej låter ju inte alls särskillt givande, så ska man ska vara försiktig  när man uttrycker sig inom detta ämne. Dock är jag ju varken någon journalist eller politiker, så min personliga åsikt intresserar nog inte allt för många människor.
Önskar att paletinerna och israelerna hade varit med oss denna skolvecka. Tänk vad mycket de skulle fått lära sig om vad som egentligen försiggår och hur mycket trubbel som skapats just över att vi människor inte kan komma överens, eller fatta rätt beslut. Tror visserligen de skulle bli lika besviken som mig när ungdomar vädjar till denna Terje över hur vi ska lösa problemet. Vem är han att fråga? Då kan man lika gärna mejla hjärnkontoret om en givande idé- vilket du hör låter helskumt.

Blev oerhört lycklig då min beställning från cdon kom hem i brevlådan.

 

 

Rage against the machine

Thåström- Skebokvarnsv. 209

The white stripes - Get behind me satan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0