Linn Jonsson

Jag finner inga ord. Jag är helt tom.
Det finns inga tankar att tänka, inga meningar att bygga, ingen röst, inget uttryck, ingen glädje, inget hopp, ingen lättnad, ingen melodi att vissla, ingenting. Ingenting alls.
Linn. Underbara Linn.
Det är ju du som ska sucka sådär trött när jag berättar om en ny kille jag spanat in.
Det är ju du som sedan brister ut i ett skratt och tycker jag är hur konstig som helst.
Det är ju du som jag kan dansa konstiga danser till fjortismusik med.
Det är ju du som är Midgårdssnyggaste tjej och som vi alltid retar dig för.
Det är ju du som är "Arons tjej" som man ropar efter dig i skolan med skratt i rösten.
Det är ju du som vet allting man vill veta.
Det är ju du som man kan berätta minsta pyttedetalj för utan att det känns konstigt.
Det är ju du som är Tigern i Dr. Bombay.
Det är ju du som jag har som modell på jag vet inte hur många bilder.
Det är ju du som är Musik-Linn
Det är ju du som spelade bas förra onsdagen och blåste oss alla av stolen.
Det är ju du som kan alla smeknamn vi hittat på.
Det är ju du som är minst i klassen.
Det är ju du som vi väntat på ska fylla år.
Det är ju du som är fantastisk.
Det är ju du.

Jag saknar dig Linn.
Jag saknar dig där jag sitter i min ensamhet.
Med dig skulle det bli så mycket lättare.
Med dig så skulle jag känna glädjen igen.
Låt det vara en mardröm.
Låt mig vakna och sucka lättnades suck.
Låt dig stå där vid skåpen på måndag.
Låt dig vara med oss.
Utan dig är det inte måndag igen. Inte tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag eller söndag.
Utan dig blir inget sig likt.
Från himlen trillar spik ner.
Och jag saknar dig Linn. Underbara Linn.
Linn Jonsson.




Kommentarer
Postat av: Frida

det här gör mig så ledsen, väldigt fint skrivit sofia.

2009-10-29 @ 16:53:55
Postat av: Sofia

Tack underbara Frida! Du är hur fin som helst och jag är så glad att jag har dig och alla andra just nu

2009-11-05 @ 22:16:30
Postat av: Peter

Hej, vilken bok är bilden på?

2010-03-09 @ 13:43:07
Postat av: Sofia

Det är från Thåströms album Skebokvarnsv. 209, du vet, i "boken" inuti.

2010-03-09 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0