Men Kalle Han Gillar Att Mest Ligga Stilla

Måste meddela att jag är en oerhört dum tjej som aldrig är nöjd med det jag får. Jag är bortskämd.
Ungefär lika bortskämd som en ung flicka jag hörde tjata på sin mamma i telefon när jag åkte hem med bussen idag. Hon böndade och bad om att mamman skulle ge henne pengar, så hon kunde gå och äta på pizzeria med en kompis. När mamman uppenbarligen sa ifrån (vilket man märkte på tjejens tonfall) så hotade hon med att "absolut inte laga middag". Detta ändrade dock inte mammans beslut, vilket bara gjorde tjejen ännu surare och sa nu att "maten är äcklig" och att hon "mååååste få pengar, bara lite grand" till pizza.
Ja..ungefär så bortskämd är jag. Och då snackar vi inte pizzor. (Även om jag mer än gärna skulle vilja ha en Quattro Stagioni i detta nu).
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag blir ALDRIG nöjd.
Ska se idol nu om en halvtimma och försöka allt vad jag kan för att känna mig belåten. I alla fall lite, pyttepyttelite.
Allt är inte guld och gröna skogar- vilket jag fick lära mig av en vis SO-lärare jag hade under högstadiet. Det är bra när lärare ger en goda råd. Dock känns det som länge sedan någon av deras slag sagt något riktigt klok, det enda jag fått höra idag är att inledningen till mitt svenska arbete var "målande vackert"...
Jag uppskattar mer ett "BRA" än "målande vackert". Det får ju allting att bli så ironisk.





Kommentarer
Postat av: yo

här är låten!



http://www.youtube.com/watch?v=Eqb-yVv-dzk

2009-09-24 @ 19:36:49
URL: http://midnightspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0