En Fräsch Midgårdsunge

Finns det något skönare än att sova in en säng med nya sängkläder? Att krypa ner där under täcket och känna hur luftig det är, sniffar man på det känner man doften av nytvättat och lakanet är som lent och fint att ligga mot. Ja- alla vet känslan. Och just den känslan kommer jag känna ikväll, för jag tog nämligen initiativet att byta mina som legat i alldeles förlänge.
Idag har jag även ätit köttsoppa hos farmor och farfar (det var förstås med klimp, och sen var det extra gott med tunnbröd med bregott extrasaltad till), spelat piano, smsat stup i kvarten känns det som, bakat äppelpaj samt fixat till mitt rum. En ytterst trevlig söndag, och en ytterst trevlig helg- bortsett från att jag inte har någon röst, och när jag väl pratar låter jag som en oerhört hes Darth Vader.
Fredags var oerhört mysig, med en störtskön skoldag- och då syftar jag såklart på musiken jag har på eftermiddagen. Stekte extra mycket när jag snabbt som attan lärde mig LOST på guran.
På kvällen blev det dyrdyrmenvärd middag på TC. Jag gjorde av med över 500kr, då ingick vin, ostron, entrecôte och créme brûle. Snitsig jag är som använder de där tecknen.
Sedan, blev det droskan för hela slanten, och då menar jag bokstavligtalat. Skyldig Hell 100 kronor- yeah!
Vi fick stå ett bra tag i kön till den pulserande ungdomsklubben som definitivt inte är värd varken pengarna eller besväret, men 18åringar som vi är var det en självklarhet. Jag tyckte dock inte kön var något problem, trots att det är så mycket folk att det förvandlas till perfekta möjligheter för killar att taffsa utan att det märks! -Mycket smarta där boys!
Två snälla (men kaxiga guttar) vid namn Åke och Ankan hjälpte oss på traven och vi fick smita fram en hel rad.
Blev dock inte alltför bakis trots att jag halsade i mig vinet jag och Nina delat på innan vi gick från TC, och mina tänder var alldeles blå, så jobbet nästa dag gick ändå bra. - Det var inte förän efteråt jag insåg hur sjukt trött jag var. Men jag är ju en härdad Quinna. Tio timmar är en enkel match...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0