Mango Aheaa!

Sjukanmälde mig idag klockan 09.04- och om det är något jag ogillar så är det att prata in meddelanden i röstbrevlådor. Det där med att tala in något efter pipet är verkligen inte min grej. Jag blir paranoid och tänker att den som lyssnar på bandet med min röst inspelad, skrattar ihjäl sig åt mitt fjantiga meddelande. Att den spolar fram och tillbaka genom meddelandet med tårar i ögonen av skratt. Jag ser framför mig hur den använder sig av olika ljudtekniker på min röst, först smurfljud och sedan robot. Och där ligger jag i sängen helt ovetandes om detta, nöjd över att jag tog initiativet att tala in det där, medan personen viker sig dubbelt av skratt.
Sen måste jag ALLTID planera in vad jag ska säga minst tio minuter innan. När jag gjort det, och vet exakt hur jag ska säga det jag vill säga, så ringer jag numret- men precis innan pipet så lägger jag på. För då har jag glömt bort det jag skulle säga, och det skulle ju bli ännu pinsamare om jag skulle tala in något i stil som "Hej..jag,,eh...ja vad var det nu igen? hehehhe..." och sen bara lägga på för att senare tala in ett perfekt (nåväl, nästan perfekt) meddelande.
Men nu är det gjort och jag kände verkligen lättnaden när jag la på efter att sagt min situation. Sa dock inte Hejdå- ska man göra det när man sjukanmäler?
Nej, nu ska jag sluta grubbla över det där (och förtränga bilden över den skrattande kvinnan på midgård som tycker mitt meddelande är oerhört lustigt) och börja jobba! Jag måste få saker gjorda i detta liv, sjukdomar skonar ingen.


Jag berättar om mitt SamhällsB arbete om Brasilien till Katarina och Mamma.

Katta: - Ja, jag har ju varit i Brasilien två gånger.
Jag: - Vadå? Mamma var du gravid när du var i Brasilien med pappa?
Mamma: - Ja.
Jag: - Men jag då? Vars har jag varit?
Mamma: - I himlen.


                 

               


Jag försöker hjälpa Gabriel med sitt NO-arbete.

Jag: - Men vad heter det?! När jag har en sak här, och en sak där, men de är inte samma sak!
Gabbumon: - Jag vet inte...
Jag: - Menåh! Vad heter det?! ...Inte avskilja....det är något annat...De avskiljer..NEJ!
Gabbumon: - ?
Jag: - Hmm....Ahhh! SKILJA. De skiljer sig!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0