Min Mask Är Hård

Min Last Man Standing-resa är nu över, efter en veckas ständig känsla av förföljelse samt jaktsinne.
Det känns tomt, samtidigt som en last varsamt lyfts från mina axlar.
Nu undrar ni självklart hur den enastående, kvicka och intelligenta Sofia Lindgren Cortés kan bli tagen i denna tävling som verkar som gjord för henne? Jo jag kan svara er, att Sofia nämligen blev tagen av en vän till henne, en söt flicka i sin egna teatergrupp. En flicka som Sofia själv har disskuterat tävlingen med och uppmuntrat att eliminera sin person.
Ja det är skamligt men sant. Josefin avbröt sitt arbete med Commedia Dell' Arte-masken för att "Döda sin tjej". Jag önskade henne all lycka och fortsatte med min mask av Il Dottore. Efter ett tag kom hon åter och föklarade att hon nu eliminerat henne. Jag jublade, glad över att ännu en person åkt ur tävlingen- vilket ledde mig närmare seger.
lektionen flöt på och vi lyssnade på en mycket blandad musik där vi satt och var kreativa.
När vi städat undan allt lim som fastnat på borden tillsammans med tapet och silkespapper, fick vi tillåtelse att lämna lektionen. Men när jag väl lämnar salen känner jag någon slå mig på rumpan. Jag tvärvänder mig om, där står Josefin med ett brett flin på läpparna. Jag bönar och ber om att hon skojar, det kan inte vara verklighet. Men sanningen svider och jag erkänner mig besegrad.
Hon, ty hon är en värdig vinnare, trots sin ringa ålder. Jag önskar henne allt gott. Må hon vinna, ack den som eliminerar en sådan kvinna som Sofia Lindgren Cortés förtjänar inget annat öde.
Tack och Adjö.
Mvh. Sofia samt BesviknaSofia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0