Nu Var Det Klippt!

Jag behövde inte säga vad som gällde. Frisören kunde med sitt vana öga se mitt slitna hår från mils avstånd. Jag skämdes. Kände hur jag ville gräva ner mig i hård kall jord när hon betraktade mig och rynkade lite på pannan, tog en hårtes och rynkade ännu lite mer. Jag har inte klippt mig på väldigt länge hahah, ett uselt försök att dra mig ur skammen. Haha..sa hon, Nej hon skrattade inte. Hon sa haha. Här är det slitet. Här spretar det. Ser du dom här trådarna? Jag ville stänga av öronen, ögonen för den delen med. Att jag inte insåg att mitt hår var fruktansvärt? Att det liknade en övervuxen vinbärsbuske med hela familjen Svalas bostadsrätt. Jag borstar det sällan. Använder aldrig hårinpackning eller annat gottigotti för håret. Men nu jäsiken ska det bli förändring. Här ska det vårdas och ömt behandlas. Här ska det bli flertal frisörbesök per år. Nu känns det lite bättre.
Resten av frisörbesöket var inte så tokigt. Jag och frisören hade en trevlig konversation, och jag tror att mitt hår slutligen mjuknade upp henne. Jag var trots allt en utmaning, kanske var det därför hon var så hård i början. Sen när hon upptäckte att det från början, omöjliga uppdraget slutligen skulle lösas, började hjärtat slå lite snabbare och de positivia hormonerna spred sig runt i hennes kropp och slängde prästkragar och solrosor av lycka.

Ja ni. Något kortare. Ganska mycket mindre slitet.

Passade även på att köpa dessa när jag ändå var på stan.


Kommentarer
Postat av: Elin

jag kör på våga vägra vinter ungefär, jag har haft min vårjacka sedan i början av mars med en tjock tröja under, hahahha orkade verkligen inte vinterjackan mer....

2010-04-06 @ 17:04:00
URL: http://larssonelin.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att vara nyklippt va? :) Alltid så hemskt när de klipper av massor, men å andra sidan känns det himla skönt när det är fräscht igen!

2010-04-06 @ 17:51:17
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

SV: Nä det har jag ingen aning om :O haha :) Men vem vet, jag kanske blir journalist någongång i framtiden men just nu ser jag "Entrevista" som en kul hobby bara :)

2010-04-06 @ 20:05:11
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: Felicia

jag avskyr när frisören förolämpar håret!!! indirekt mig alltså! usch, man skäms ju och vill bara gå. "ursäkta att jag inte har tid eller pengar för att klippa mig var 6 vecka?!"

2010-04-06 @ 22:03:08
URL: http://ohyikes.blogg.se/
Postat av: katrin

sv: haha ja man blir lite förvånad typ.. eller någe.. dom är ju lite kända så de blir lite kul haha

2010-04-07 @ 00:07:15
URL: http://recklessrebel.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: hej ursäkta för att jag svarar så sent :P jo det är vi själva som betalar för studentkryssningen. Men man får ju välja själv vad man vill ha för hytt och vilka bufféer man vi käka på och så :) allt som allt gick det på 3000kr för mig och min kille :P men då hade vi en fin hytt.

2010-04-07 @ 11:16:36
URL: http://jonnalund.blogg.se/
Postat av: Vera

snyggt värre!!

2010-04-10 @ 18:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0