Angående Mitt Liv Just Nu

Har insett att mitt hår har blivit ganska långt. Inte lika långt som tidigare. Och definitivt inte lika slitet. Men längre. Själva kroppen har däremot inte vuxit en endaste centimeter sedan första dagen på högstadiet. Siffrorna på passet har inte ändrats från ettan, sexan och sjuan även om det känns som ljusår härifrån. Blotta tanken på högstadiet kan ge mig en obehaglig känsla i magen eller ett sprudlande smil på läpparna. Senast nu i fredags stötte jag på en hel rad med personer från just den tiden då finnarna slogs om att få beträda mitt ansikte och avundsjukan på dem som ägde ett par stadiumtofflor ständigt cirkulerade. En av dessa personer berättade skrattandes om när han råkat sätta sig på mina glasögon. Extrem töntvarning! Dock mildras den av att den incidenten inte skedde under ja, högstadiet. Jag mindes det dock inte, kanske för mitt eget bästa. Liksom att jag glömt hur det känns att må riktigt, riktigt, dåligt. En bekantskap jag aldrig mer vill stöta på och skall göra mitt yttersta för att undvika.

 

Bortsett från min egen dumhet, som ledde till en omfamning av Må-Dåligt som var allt utom ömsesidig, och ett fåtal timmars blund, är humöret prima och längtan efter morgondagens ledighet stor. Palt, knaster, must och arbete är en tämligen dålig kombination. Något jag härmed lagt på minnet!
Och angående min resa, detta meddelande fick jag i fredags:

 

Hej J

Jag har tittat på din  resa  och den bästa resrutten skulle vara ;

Sthlm-Bangkok//Bali-Melbourne//Cairns-Christchurge-via Auckland(så du kan ju stanna ett par dgr i Auckland om du vill se staden) –Sthlm

Pris inkl. skatter: ca 16,300kr. det är ett jätte bra pris för utresa i Januari,så skulle utresan vara 03jan.

Det som tillkommer är ett avbeställnings skydd :500kr. pp (om du önskar)

Och även ett internationellt student kort el. ungdoms kort :110 kr.

Maila mig om du har fler funderingar kring din resa el. ring 018-130044 el. vill boka in,,jag kommer att vara borta från kontoret nästa vecka men tillbaka måndagen den 30/8 igen.




Kommentarer
Postat av: Anna

Så himla behjälpligt att ha nån som kollar upp sånt där åt en! Även om personen var lite av särskrivningarnas mästare, but still!

2010-08-22 @ 18:45:32
Postat av: Malin

Woh! Älskar pianobilden!



Nja, någon kock vet jag inte om jag är, men det är roligt att hitta på ny mat ibland :) Fast tacoomelett var inte alls svårt. Gjorde en omelett som vanligt och sen slängde jag bara på lite tacorester ;)



Jag har typ 5 omdömespoäng på Tradera, så jag har varken köpt eller sålt så mycket.. Men man måste ju börja någonstans :) Folk har vågat köpa av mig iaf :) Har sålt 5 grejer nu tror jag, ska skicka iväg några snart.. Hoppas du vinner auktionerna! Jag har vunnit ett par conversisar, perfekt att betala typ halva priset för dem :) Vilken färg vill du ha?

2010-08-22 @ 22:19:42
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: felicia

Nej men usch, prata inte om högstadiet!



Aha, så det är Australien du ska till! Spännande!

Peter och jag har som dröm att resa runt lite i Sydamerika, typ Brasilien och Chile i alla fall. Och så något mer ställe. Om vi nu lyckas få extrajobb så vi kan spara ihop tillräckligt. Karnevalen i Rio 2011 liksom?! Be there or be...

2010-08-22 @ 22:25:25
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha, oja... den alldeles underbara högstadietiden! :D (... eller inte)!



WOW! Vilket resplan alltså. Ojoj, va spännande :D Så du ska ner till Australien också? Häftigt!



Sv: Uschja, för hösten, men för dig måste det ju vara lite mer uthärdligt när du har en sån resa att se framemot!!

2010-08-22 @ 22:44:38
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: Nina

glöm inte madrid din fuuling!

2010-08-23 @ 11:55:43
Postat av: Felizia Höök

riktigt fina bilder :)

2010-08-25 @ 15:30:33
URL: http://feliziahooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0