Där Ute Målas Träden Gula Och Mitt Ansikte Blir Allt Blekare

När jag tittar mig i spegeln får jag en chock. Vart har den där härliga brännan tagit vägen? De glada fräknarna? Rosiga kinderna? Sommaren som annars brukar återges i mitt ansikte? Kvar är där endast två mörka ringar kring matta ögon. Jag är åter blek. En nyans som skulle kunna liknas med färglöst tidningspapper. När jag tittar ut genom fönstret vajar träden, som en gång prunkade av grönska, vacklandes i den kalla vinden. Nu vittnar död genom de gula löven i deras klädnad. Och jag sjunker ner i förtvivlan. Jag vill ha sommar. Mer! Mer Mer! Kalla mig girig. Kalla grinig. Kalla mig vad ni vill. Men knappa tre månader av sol och bara ben är för mig otillräckligt. Det är inte rättvis och det känns som jag blivit bestulen på min käraste ägodel. Inte har jag fått njuta av havets kittlande vatten eller stadens luftiga mjukglass så som jag var ämnad att göra, som människa på den här planeten.
Men som svar på detta får jag istället ett blekt ansikte med matchande kropp.

 

 

Så vad gör man i ett skröpligt försök att trösta sig själv? Jo. Man läser Mario Puzo's Gudfadern och bakar chokladcookies.

Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Du skriver väldigt bra.



Svar: Haha ja! Klaga bör man, annars dör man? Haha!

2010-08-26 @ 16:07:26
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: MYMiC

Du är sjukt duktig på att skriva, vill också vara det haha! :o



Ja, att dom var najs? xD

2010-08-26 @ 17:25:44
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Malin

Fy vad gott det där såg ut.. Men inget sånt för mig!



Jag är inget traderaproffs direkt, haha :P Jag har 6 omdömespoäng nu, borde väl få två till snart.. Ja, väga grejerna kan vara en bra grej. Och kolla om paketet blir skrymmande, då tar posten ut en extra avgift på 12 kr nämligen.. Om du inte skickar med nåt annat alternativ förstås, de har jag inte så bra koll på.. Men köparen betalar alltid frakten så länge du inte känner ett behov av att göra det själv ;)

Det var en himla bra vinst, skulle jag också vilja ha, älskar HIMYM :D Du får hålla utkik efter fler skor, converse brukar dyka upp nya lite då och då på tradera :)

2010-08-26 @ 19:29:38
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Felicia

huhu, jag är också ledsen över att brännan försvinner så fort :( vill inte vara blek ;(

OCH; finns det möjlighet att få receptet på kakorna?! :D

2010-08-26 @ 21:33:50
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0