Min Älskling Du Och Jag, Vi Tror På Nått. Vi Kommer Aldrig Rösta Blått

Ett efterlängtat röstkort har äntligen anlänt till det vita huset vid älven som ligger i den lilla byn Spöland i ett vackert Västerbotten. Från valmyndigheten har det färdats i ur och skur för att slutligen nå sin preliminära station, för att sedan åter ge sig ut på äventyr. Mot önskan och hoppet. Och mot vallokalen så klart.
Röstkortet, ett bevis på demokrati.
Makt i våra händer.
En förmåga att skapa.
Bilda.
Forma.
Ett kort, en röst.

 

Härmed blir du röd min vän. Rödare än de rödaste rosor. Eller de mest brända engelsmän.
Varför?
För jag tror på solidaritet och frihet. Och jag gör därmed, min vän, mitt yttersta för att upplösa klyftorna i  v å r t  samhälle. Ett samhälle där jämställdhet och rättvisa ska vara det betydelsefulla. Och inte pengar.
Ingen människa är en ö sa John Bon Jovi.
Sedan får du gärna blanda dig med det gröna.

 

R

 

Som nittonåring ger jag dig denna fantastiska möjlighet. Mitt fina, fina, röstkort.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Fick också mitt röstkort idag! :D Det är ju en helt fantastiskt chans, är jätteglad att äntligen få vara med och rösta själv! :) och självklart blir det rött! Jag ser det som att i grund och botten skiljer sig politiken inte så himla värst mycket, utan skillnaden ligger i vilka värderingar man har och vilket slags samhälle man vill ha. Vill man verkligen ha ett orättvist samhälle där alla inte har lika stor chans att leva väl? Med klyftor och rika som blir rikare? NEJ. Mitt hjärta pumpar mitt röda blod och sitter till vänster. JA! (vackert va?)

2010-08-31 @ 18:51:35
URL: http://frokenfelicia.wordpress.com
Postat av: MYMiC

Hahaha jamen exakt, dom har som smygbra saker ibland :>



Aww, tack så mycket :*

2010-08-31 @ 20:03:06
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Browni

Heej, förlåt för mitt ultra-sega svar! Men jag tycker du verkligen ska se Mods triologin, du kanske får en bild av vad det är och innebär :) svårt att förklara såhär men... det handlar om hur samhället tog/tar hand om folk som hamnat snett skulle jag vilja säga, vad dom går igenom och varför, rätt sne triologi, mycket svar och dålia och bra sidor. Ganska hemsk också, kan vara lite obehaglig. Den är mörk i ljuset :)



kram

2010-08-31 @ 20:17:02
URL: http://browni.devote.se
Postat av: Malin

Låter som en bra röst! :)



Det blev den övre till slut, men det kunde typ lika gärna ha blivit den andra.. Men jag gillade faktiskt att ljuspunkten var lite mer i mitten :)



Så lite så, bara för det har jag råkat ut för en idiotköpare som inte svarar på mail och inte betalar.. Yay..

2010-08-31 @ 21:36:17
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Jag hoppas verkligen att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar rött (eller grönt)!

2010-09-01 @ 15:26:00
URL: http://www.pimpxprincess.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0